۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۲۵۴
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

جریان فتنه توطئه نافرجام برای براندازی نظام انقلاب اسلامی بود

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه نهم دی یوم الله است، گفت: طلاب و روحانیان بسیجی باید احیا کننده این روز بزرگ باشند؛ جریان فتنه یک توطئه نافرجام برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود.
 محمود محمدی شاهرودی

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف دشمن در فتنه 88، گفت: همه هدف دشمن در فتنه 88 ضربه زدن به دین و براندازی نظام انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین، شرایط و اهداف این فتنه برای برخی تاریک و غیر قابل فهم بود، ابراز کرد: در یوم‌الله 9 دی ملت بصیر و همیشه در صحنه به اهداف شوم دشمنان که اصل اسلام، باور و اعتقاد عاشورایی مردم، نظام دینی و اصل ولایت فقیه که با اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران گره‌ای ناگسستنی دارد، پی بردند و خالق آن حماسه عاشورایی در تاریخ ایران شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در تبیین حقیقت حماسه نهم دیماه که با حضور قاطبه ملت بصیر و فهیم ایران اسلامی در لایه‌های مختلف اقشار جامعه، همچون علما، مراجع، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، طلاب و دانشجویان رقم خورد اشاره و ابراز کرد: جریان فتنه یک توطئه نافرجام برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود که همه افراد اعم از سلطنت طلبها، منافقها، احزاب مخالف و معاند و یا افراد کج فهم، حضور داشته و درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در تشریح برنامه‌های مهم و محوری فتنه گران ادامه داد: هدف اصلی و نهایی آنان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، اما در لایه‌های قبل از براندازی، به فکر تغییر و محدود کردن قانون اساسی بودند و تلاش می‌کردند صدا و سیما، شورای نگهبان، نیروهای مسلح و حوزه‌های دینی و مذهبی را به گونه‌ای تحت الشعاع قرار دهند تا بتوانند به بهانه‌های واهی، ولایت فقیه را حذف کنند.

این استاد اخلاق گفت: ولایت فقیه، میراث همه انبیاء و ائمه هدی و فصل مشترک وصیت نامه تمام شهدا است؛ اما فتنه گران که به ظاهر از خودی‌ها و مدعیان پایبند به قانون اساسی بودند و ادعای التزام عملی به ولایت فقیه را داشتند عملا و صراحتاً بر علیه اصل ولایت فقیه و اصل نظام جمهوری اسلامی شعار می‌دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی همچنین با اشاره به ماندگاری حماسه نهم دی و به زیر سؤال رفتن اصل دین و اصل ارزشها اشاره کرد و افزود: نظام اسلامی واقعاً نسبت به سران فتنه رأفت و رحمت نشان داد، این گونه افراد هرگز نباید در مناصب اجرایی و یا در جایگاه مدیریتی و اداری نقش آفرینی کنند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ایستادگی رهبر معظم انقلاب، پشتیبانی امت و حادثه عظیم نه دی را علت نهادینه شدن ساختار و مراجع قانونی کشور بیان و اظهار داشت: مدعیان حقوق انسانی و شهروندی پس از اعلام نتایج انتخابات تلاش کردند به هر قیمتی که شده با زیر پا گذاشتن قانون رقیب برنده را از صحنه خارج کنند در حالی که این مهم تنها باید از طریق شورای نگهبان و سیستم‌های ساختاری کشور صورت بپذیرد.

این استاد اخلاق با یادآوری مساله مذاکرات هسته‌ای که در آن رهبر معظم انقلاب به ایستادگی در مقابل نظام سلطه تأکید و نسبت به کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و نفوذ او که به معنای ایجاد فتنه‌ای دیگر در ابعاد بسیار گسترده‌تر است هشدار دادند، گفت: طبق آیه شریفه "فلا تطع الکافرین و جاهد هم به جهادا کبیرا" باید در مقابل دشمن ایستاد.و این همان جهاد کبیر است.

وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که کوتاه آمدن در مقابل دشمن قصه برجام و مساله هسته‌ای را حل نمی‌کند و سبب کناره‌گیری دشمن نمی‌شود، ادامه داد: امام راحل فرمودند: اگر شما در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی کنید او یک قدم جلو می‌آید و اگر شما یک قدم جلو بروید او یک قدم عقب خواهد رفت.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور انقلاب اسلامی را مهم‌ترین تهدید در راستای اهداف و منافع خصمانه نظام سلطه بیان و عنوان کرد: علت مخالفت آنان با انقلاب اسلامی نیز بر همین مبنا استوار است پس تا زمانی که انقلاب اسلامی بر اساس استقلال و شعارهای اولیه خود با صلابت مقاوت کند پابرجا خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأكید كرد و گفت:  امروز مهم‌ترین رسالت زنده نگه داشتن 9 دی به عنوان روز بصیرت است و باید با تشکیل تجمعات روشنگرانه و اجتماعات متعدد با نگاه بصیرتی به معرفی اصل فتنه، اهداف، اعوان و انصار آن، اهداف استکبار و نیز معرفی فتنه آینده و همچنین به معرفی جبهه حق پرداخته و با تلاشی وافر هجمه‌ها و تهدیدهای دشمن را خنثی کرد.

این استاد حوزه علمیه روشنگری و بصیرت افزایی را در افشای ماهیت فتنه بسیار تاثیرگذار بیان کرد و گفت: آتش زدن قرآن و پرچم سیدالشهدا(ع) و کشته‌ شدن عناصر بسیج مردمی فساد فتنه را در روز 9 دی بر همگان آشکار کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر این روشنگری به صورت مستمر ادامه یابد هرگز فتنه‌های آینده از نظرها مخفی نمی‌ماند و مردم قبل از وقوع در صحنه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: طلاب، روحانیان و بسیجیان در همه امور با تبعیت از علما، بزرگان و مراجع عظام تقلید و در رأس همه آنها با اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب می‌توانند این روشنگری که نیاز جامعه است را محقق کنند.

این استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند: نهم دی یوم الله است؛ یک طلبه بسیجی وظیفه دارد این روز را احیا کند و این امر تنها به مسأله فتنه خلاصه نمی‌شود بلکه باید به طور جد از دولت، مجلس و مسئولین بخواهند که به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که هدایتگر و نسخه شفابخش برای جامعه اسلامی به شمار می‌رونند در همه زمینه‌ها جامه عمل بپوشانند./813/301/ب3

ارسال نظرات