۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۰۳۵۳
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

حضرت زهرا در تاریخ به‌عنوان تنها زن احیاگر و حافظ مبانی ولایت

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این‌که زمینه پذیرش عمومی اهالی قم مقدمه اقامت حضرت معصومه(س) در موضوع مواجهه کاروان با حمله سربازان مأمون بود، گفت: اقامت حضرت در قم رغبت و تمایل قلب‌ها را به‌سوی اهل‌بیت(ع) و به‌ ویژه امام زمان(عج) جلب کرده است.
حرم حضرت معصومه (س) به قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم سلطانی امروز در نشست تخصصی معصومه شناسی که در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد به تشریح ابعاد شخصیتی مؤمن بر اساس دعای عهد پرداخت و اظهار داشت: در ذیل عبارات این دعا مؤمن از خداوند می‌خواهد که رغبت عمومی نسبت به امام عصر(عج) در جامعه اسلامی طنین‌انداز شود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به دوران خانه‌نشینی امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در زمان ولایت امام علی(ع) قلب مردم متمایل به ساحت ولایت حضرت نبوده و این حقیقت مقدمه ۲۵ سال رنج خانه‌نشینی امام شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این‌که زمینه پذیرش عمومی اهالی قم مقدمه اقامت حضرت معصومه(س) در موضوع مواجهه کاروان با حمله سربازان مأمون بود، عنوان داشت: اقامت حضرت در قم رغبت و تمایل قلب‌ها را به‌سوی اهل‌بیت(ع) و به‌خصوص امام زمان(عج) جلب کرده است؛ بر اساس این واقعه تاریخی می‌توان گفت که مقصود از واژه«کوثر» در قرآن کریم خیر و برکت فراوان است.

وی ادامه داد: کسی که با رفتار و اقدامات خود مقدمه احیای شعائر اسلامی و رسالت رسول‌الله(ص) کوثر نامید شده بر همین اساس حضرت زهرای مرضیه در تاریخ به‌عنوان تنها زن احیاگر و حافظ مبانی ولایت شناخته‌شده است.

سلطانی هجرت جهاد گونه حضرت معصومه(س) را مقدمه کوثر شدن حضرت در جریان دفاع از حریم ولایت توصیف کرد و گفت: کریمه اهل‌بیت(ع) از مصادیق کوثر در تاریخ است؛ بر اساس این حقیقت قرآن به ما آموخته است که بهترین دعا در بارگاه این بانوی بزرگ شفاعت طلبیدن است چنانچه که این حقیقت در تقریر حضرت امام رضا(ع) در آموزش زیارت حضرت معصومه(س) این حقیقت به‌صراحت آمده است.

وی در پایان به ابعاد معنوی زیارت حضرت معصومه(س) در زندگی مؤمن اشاره کرد و عنوان داشت: امام رضا(ع) و اما جواد(ع) پاداش زیارت حضرت معصومه(س) را در قم برای زائران بهشت توصیف کرده‌اند این در حالی است که امام جواد(ع) می‌فرمایند«هر که عمه ما فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را در قم زیارت کند پاداشش بهشت است»/968/202/ب3

ارسال نظرات