۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۷۱۱۸۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

عدم دفاع از خیانتکاران و نجومی بگیران وظیفه انسانی و اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم عدم حمایت از خیانتکاران وظیفه همگانی است، گفت: کسی نباید از دریافت کنندگان حقوق های نجومی دفاع کند، چرا که پیگیری این مسأله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم به شرح آیه 107 سوره نساء پرداخت و اظهار داشت: در این آیه خدای متعال می فرماید: «و از آنهایی که به نفس خودشان خیانت می کنند، دفاع نکن که خدا کسی را که خیانتکار و گنه پیشه باشد دوست نمی دارد».

وی گفت: در شأن نزول آیات شریفه نقل شده است که سه نفر از صحابه در ظاهر مسلمان بوده و در باطن به دین اسلام ایمانی نداشتند، به خانه یکی از مسلمانان رفته دزدی کرده و گناه خود را به گردن دیگری انداختند، قشری از مسلمانان ساده دل شروع به دفاع از این افراد کردند و این آیات در سرزنش آنان نازل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره یه آیه 108 سوره نساء، ادامه داد: در این آیه کریمه، خدای متعال می فرماید: «اینها از مردم شرم دارند، اما از خدا حیا نمی کنند، با اینکه خدا همیشه با آنان است و آن زمان که شبانه سخنانی خلاف رضای او می گویند، با آنان حاضر است و خداوند همواره به آنچه انجام می دهند، احاطه دارد و آگاه است».

وی معنی جدال را گفت وگو برای اثبات ادعا عنوان و اضافه کرد: در فرهنگ قرآن کریم هر کس معصیت کند در درجه اول به خود ضرر می زند، پس کسی که اقدام به خوردن مال و حق کسی می کند قبل از دیگران در حق خود ظلم و جفا کرده است چون به عذاب الهی با این عمل نزدیک شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه خدای متعال مؤمنان را از حمایت خیانتکاران نهی می کند، افزود: در محافل و مساجد پیش می آید که مؤمنی از گنهکاری انتقاد می کند و دیگران به جای یاری مؤمن از فرد خطاکار دفاع کرده و مؤمن را مورد سرزنش قرار می دهند.

وی خوان را به معنای فرد بسیار خیانتکار ترجمه و ابراز کرد: عدم حمایت از خیانتکاران وظیفه همگانی و در همه عرصه ها است، مثلا در مورد فیش های نجومی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، نباید کسی از این افراد دفاع کند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیه 108 سوره نساء، گفت: گنهکاران و ظالمان به نفس خود از خدای متعال شرم نمی کنند اما از اینکه مردم از خیانت آنان مطلع شوند شرم و ترس دارند، ولی مؤمن در خفا و آشکار باید از خدا شرم کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را نصیحت فرمودند که هرگز دروغ نگفته و از خداوند متعال به گونه ای بترسند که گویی او را می بینند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی توضیح داد: بر اساس کلام الهی کسانی که اهل گناه و فساد هستند شبانه برنامه ریزی کرده و فتنه خود را طراحی می کنند که چگونه گناه خود را به گردن فرد مظلومی بیندازند در حالی که متوجه نیستند خدای متعال به همه جا احاطه داشته و امکان فرار از حکومت او نیست.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، ادامه داد: فردی از ایشان موعظه ای برای ترک معصیت خواست و حضرت فرمودند که به مکانی برو که خارج حکومت پروردگار عالم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با توجه به مضرات دفاع از معصیت کاران و گنهکاران، افزود: به فرض امروز با حمایت دیگران فرد خائن نجات پیدا کند اما پس از مرگ و فردای قیامت چه کسی می تواند او را از عذاب الهی که نتیجه خیانت های خود او است نجات دهد.

وی به باز بودن درهای توبه و برگشت از معصیت و گناه اشاره و اضافه کرد: خدای متعال تأکید می کند که هر کس گناه کرده و در حق خود ظلم کند، اگر پشیمان شده و به سوی خداوند منان برگردد مورد مغفرت قرار می گیرد./936/202/ب2

ارسال نظرات