۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۳۲۱
نگاهی به برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری:

از تبیین بركات تربيت اعتقادي فرزندان تا تبیین راه‌هاي درمان وسواس كودكان

بررسی ابزار تربيتي صحيح در حوزه فرزند پروري در برنامه «راه بهشت»، تشریح راز موفقيت در برنامه شبستان، بررسی شرح نامه‌هاي معصومان(ع) در برنامه «پیک هدایت» و تبیین راه‌هاي درمان وسواس كودكان در برنامه «پرسمان كودك و نوجوان» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.
رادیو معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تبيين علل تشبيه دنيا و آخرت به مزرعه در برنامه «به رنگ خدا»، بررسی ابزار تربيتي صحيح در حوزه فرزند پروري در برنامه «راه بهشت»، تشریح راز و رمز موفقيت در برنامه شبستان،  بررسی شرح نامه‌هاي معصومان(ع) در برنامه «پیک هدایت»، تبیین مصارف استفاده از نان و نحوه صحيح پخت برنج در برنامه «شفا»، تبیین راه‌هاي درمان وسواس كودكان در برنامه «پرسمان كودك و نوجوان» از جمله برنامه‌های رادیو معارف در هفته جاری است.

تبيين علل تشبيه دنيا و آخرت به مزرعه در برنامه «به رنگ خدا»  

برنامه «به رنگ خدا» از 11 دي 95 به مدت يك هفته  با توجه به آيه 77 سوره مباركه قصص به بيان حديث نبي اكرم (ص) پيرامون حديث«الدنيا مزرعه الاخره» خواهد پرداخت.

حجت الاسلام جواد عبادسي  در اين برنامه در خصوص  افعال دنيوي  انسان در آخرت و علل تشبيه دنيا و آخرت به مزرعه سخن خواهد گفت.

«به رنگ خدا» كاري از گروه قرآن و اهل بيت(ع) به تهيه و سردبيري سيد احمد محمودي  و اجراي رحميد سوري از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17:5 به روي آنتن مي‌رود.

تببین بركات تربيت اعتقادي در برنامه راه بهشت

راديو معارف در برنامه «راه بهشت»، ابزار تربيتي صحيح در حوزه فرزند پروري را آموزش مي‌دهد.

 «راه بهشت» برنامه‌اي است كه با هدف آشنايي مخاطبان با ابزارهاي تربيتي صحيح و ارائه الگوي سبك زندگي اسلامي در حوزه فرزند پروري طراحي و توليد شده است.

اين برنامه كه به بررسي شاخصه‌هاي تربيت اعتقادي فرزندان اختصاص دارد،مورخ 12 دي 95  با كارشناسي حجت الاسلام ساجدي، با موضوع بركات تربيت اعتقادي به روي آنتن مي‌رود.

«راه بهشت» كاري از گروه فرهنگ و جامعه راديو معارف به سردبيري و تهيه كنندگي حميد اشتري و اجراي نرجس فروغي روزهاي يكشنبه ساعت 20 و باز پخش آن دوشنبه ساعت 2:30  تقديم مخاطبان  راديو معارف مي‌شود.

راز و رمز موفقيت در برنامه شبستان بررسی می‌شود

جنگ  معارفي شبانه شبستان كه باهدف يادآوري فضائل شب، و ايجاد فضاي نشاط معنوي طراحي و توليد شده است از 11 دي 95 با موضوع راز و رمزموفقيت در زندگي ميهمان شب زنده داران معارف جو مي شود.

حجت الاسلام نادم در اين برنامه به راهكارهاي كسب موفقيت،‌تعريف موفقيت و عوامل موثر در موفقيتهاي زندگي خواهد پرداخت.

«شبستان» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري امير عباس خاقاني و اجراي شاهين احمديان از شنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 تقديم شنوندگان فرهيخته راديو معارف مي‌شود.

واكنش امام حسن مجتبي (ع) نسبت به آزار شيعيان بررسی می‌شود

برنامه «پيك هدايت» با هدف شرح نامه‌هاي معصومان(ع) تقديم دوستداران آل الله مي‌شود.

اين برنامه  باكارشناسي حجت الاسلام والمسلمين نجفي نژاد مورخ 12 دي 95  به شرح نامه امام حسن مجتبي(ع) خطاب به زيادبن ابيه و توبيخ  او نسبت به آزار شيعيان خواهد پرداخت.

همچنين معرفي مخاطبان نامه ها و شرح پيام اين نامه ها با نگاهي به مسائل روز  از جمله محورهايي است كه در اين برنامه به آن پرداخته مي‌شود.

«پيك هدايت» كاري ازگروه قرآن و اهل بيت عليهم السلام به سردبيري و تهيه كنندگي حميد اشتري و اجراي صابري اراكي روزهاي شنبه و يك شنبه ساعت 12:20 تقديم مخاطبان فرهيخته راديو معارف مي‌شود.

استفاده درست از نان در برنامه شفا بررسی می‌شود  

راديو معارف در برنامه «شفا» از مصارف استفاده از نان و نحوه صحيح پخت برنج مي‌گويد.

معارف برنامه «شفا» با كارشناسي دكتر مژده پورحسيني مورخ13و 14 دي 95 با موضوع استفاده از نان و نحوه صحيح پخت برنج به روي آنتن مي‌رود.

اين برنامه كه در راستاي ابلاغ سياست‌هاي كلي سلامت توسط رهبر معظم انقلاب و توجه ويژه به طب سنتي و ارتقاء جايگاه آن در عرصه سلامت و بهداشت عمومي طراحي و توليد شده است، كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري اكبر طالبي نيا و اجراي محبوبه شيرعلي مي‌باشد‌.

«شفا» روزهاي دوشنبه وسه شنبه ساعت  12:20  و تكرار آن سه شنبه و چهارشنبه ساعت 3:20 موج اف ام رديف 96 از صداي فضيلت و فطرت پخش مي‌شود.

تبیین راه‌هاي درمان وسواس كودكان در برنامه پرسمان كودك و نوجوان

حجت الاسلام سيدعليرضا تراشيون  به سؤالات شنوندگان در حوزه تربيت كودك و نوجوان پاسخ مي‌دهد.

برنامه «پرسمان كودك و نوجوان» كه با هدف پاسخگويي به سؤالات شنوندگان درباره مباحث تربيتي كودك و نوجوان توليد شده است، به بررسي شناخت علل وسواس در كودكان خواهد پرداخت.

حجت الاسلام سيد عليرضا تراشيون مشاور خانواده و كارشناس تربيت ديني، در اين برنامه  به بررسي راههاي درمان بيماري وسواس و آسيبهاي اين بيماري در  كودكان و نوجوانان مي‌پردازد.

«پرسمان كودك و نوجوان» كاري از گروه فرهنگ و جامعه به تهيه و سردبيري علي برخورداري و اجراي حسن حيدرزاده روزهاي دوشنبه ساعت 16 پخش و تكرار آن روزهاي سه شنبه ساعت 10:10 به روي آنتن مي رود.

علاقه مندان به طرح سوال از كارشناس برنامه مي‌توانند همزمان با پخش برنامه با تلفن‌ ارتباطات راديو معارف به شماره‌هاي2 3291055 و 2910551 3 با پيش شماره 025 ويا سامانه 30000553 تماس بگيرند و سوال خود را مطرح كنند./998/303/ب3

ارسال نظرات