۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۳۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین از ضروریات است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ دین مبین اسلام را از ضروریات امروز جامعه دانست و گفت: در این راستا راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مساجد در استان در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از ائمه جماعات مساجد استان، اظهار کرد: حضور بیش از پیش روحانیان در مساجد و پاسخگویی آنها به شبهات و مسائل دینی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان، زمینه‌ساز اعتلای دین و فرهنگ اسلامی در جامعه است.

وی افزود: در این راستا فراگیری آموزش‌های تخصصی، لازمه حرکت روبه‌جلوی ائمه جماعات در تقابل با هجمه‌های فرهنگی بوده و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلفی را در طول سال برگزار می‌کند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امید می‌رود این آموزش‌ها توانسته باشد از بروز آسیب در جامعه جلوگیری کرده و زمینه جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد را فراهم سازد.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه با تأکید بر تقویت نقش‌آفرینی مساجد در فضای فرهنگی و مذهبی جامعه، افزود: مسجد بهترین پایگاه انتقال مفاهیم بلند دینی و سازمان‌دهی گروه‌های مذهبی است که با مدیریت و برنامه‌ریزی ائمه جماعات می‌تواند نقش و رسالت خود را به‌خوبی در جامعه ایفا کند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که به بصیرت افزایی نسل جوان در جامعه می‌انجامد حضور روحانیان در مساجد و پاسخگویی آنها به شبهات و مسائل دینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تبلیغ دین را از ضروریات امروز جوامع خواند و خاطرنشان کرد: در این راستا راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی مساجد در استان در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: با راه‌اندازی این پایگاه تلاش می‌شود با برقراری ارتباط بیشتر با جامعه هدف؛ یعنی جوانان زمینه بصیرت افزایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی و علمی فراهم شود؛ چراکه نسل جوان با فضای مجازی و وسایل ارتباطی جدید ارتباط بیشتری برقرار می‌کند؛ به همین دلیل لازم است فعالان فرهنگی هم در این زمینه ورود پیدا کنند.

وی در ادامه ایجاد تعامل بیشتر با ارکان چهارگانه مساجد، بررسی راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، انجام امور فرهنگی و برپایی به‌موقع و برپایی پرشور سه وعده نماز در مساجد را ازجمله رویکردها و اولویتهای نهاد تبلیغات اسلامی استان در رابطه با مساجد ذکر کرد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ائمه جماعات در مساجد، مدیران فرهنگی و اجراکننده برنامه‌های فرهنگی هستند، تصریح کرد: روحانیان اعزامی به روستاها مدیریت فرهنگی امور روستا و مساجد آن را بر عهده داشته و باید با تعاملی که با دیگر ارکان مساجد دارند برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی روستا را مدیریت کرده و سامان دهند./202/9314/ب1

ارسال نظرات