۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۷۱۵۸۷
در هفتمین جشنواره عمار اکران می شود؛

«12 نفر» مستندی درباره یکی از پر جمعیت ترین خانواده‌های جوان ایرانی

«12 نفر» عنوان مستندی است درباره یکی از پر جمعیت ترین خانواده‌های جوان ایرانی که در قم زندگی می کنند.
مستند 12 نفر

به گزارش خبرگزاری رسا، مستند«12نفر» نام اثری با موضوع سبک زندگی اسلامی است که در هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار شرکت کرده است.

این مستند ماجرای زندگی حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی پدر یکی از پر جمعیت ترین خانواده های ایران است. این طلبه جوان که 32 سال بیشتر سن ندارد پدر 10فرزند است؛ او پنج دختر وپنج پسر دارد که ثمره 17 سال زندگی او با همسرش هستند.

کارگردان این اثر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سوژه این مستند را، ماجرای زندگی طلبه جوانی به نام حجت الاسلام محمد مسلم وافی یزدی دانست و گفت: این خانواده که دارای 10فرزند هستند، تولد هر فرزندی را هدیه ای از جانب خداوند می دانند و همین موضوع هم برکت و شیرینی خاصی به زندگی آن ها بخشیده است.

عباس صالح مدرسه ای، افزود: از آن زمانی که ما فیلم را می ساختیم، این طلبه و همسرشان، دنبال ترویج تفکر فرزندآوری بودند و وقت زیادی را صرف حضور در همایش ها و برنامه های مختلف برای تبلیغ این فرهنگ داشتند که خود سوژه ای جالب را به وجود آورده بود.

وی هم چنین تصریح کرد: هرچند که بنابر قوانین موجود در بخش بیمه ای، تنها 4 فرزند این خانواده تحت پوشش بیمه قرار دارند، اما این موضوعات هیچ گاه باعث ناراحتی این خانواده نشده است و یک نوع برکت خاص در ززندگی آن ها وجود دارد که حاصل توکل و اعتقاد راسخ این خانواده به خداوند است.

این مستند ساز، در پایان خاطرنشان کرد: شاید خیلی از خانواده ها نتوانند این موضوع را هضم کنند اما نوع زندگی این خانواده که بر پایه توکل و اعتقاد و اطمینان خاص به خداوند است برای بسیاری، رشک برانگیز باشد و شیرینی و حلاوت زندگی آن ها برای خیلی ها جالب و دیدنی باشد.

گفتنی است، از جمله عوامل این مستند می توان به مهرداد زاهدیان مشاور کارگردان ،مصطفی خلیلی راد ومحمد هادی صالح تصویربردار، اسماعیل علیزاده تدوینگر ،محمدحسین زارعان صدابردار صحنه و مهرداد جلوخانی  صداگذاراشاره کرد./872/303/ب3

 

ارسال نظرات