۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۷۱۵۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نقش‌آفرینی مساجد از مهم‌ترین عوامل پویایی انقلاب و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل و دلایل پویایی انقلاب و نظام اسلامی نقش‌آفرینی مساجد به‌ عنوان جزئی از انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با شماری از ائمه جماعات مساجد مرکز استان، اظهار کرد: مساجد جایگاه‌های بصیرت افزایی و تقویت جبهه ولایت است.

وی افزود: مساجد از جایگاه‌های بسیار مهمی هستند که سبب جاری شدن حس انقلاب، به وجود آمدن آن و تداوم و استمرار آن می‌شود و انقلاب اسلامی ایران هم بر اساس همین روند تشکیل و به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش بسزای مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت‌ساله، اضافه کرد: زیربنای حضور مردم در صحنه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مساجد هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ابتکارات امام خمینی(ره) این بود که انقلاب را از مساجد آغاز کرد و به همین دلیل انقلاب ما هویتی معنوی و فرهنگی به خود گرفت.

به گفته وی، در واقع نقش‌آفرینی مساجد سبب شد هویت معنوی و فرهنگی انقلاب اسلامی ما در طول 4 دهه اخیر تداوم داشته باشد به‌ گونه‌ای که می‌توان گفت رشد و بالندگی این نظام، مرهون این سیاست امام راحل (ره) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: اگر امروز شاهد شجره طیبه انقلاب و تنومندشدن آن هستیم، بی‌شک دلیل آن حضور مردم در مساجد و محافل دینی و ارائه طریق از سوی منادیان طریق حق در مساجد است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از مساجد به‌ عنوان جزئی از انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و افزود: از عوامل بسیار مهم و اساسی برای پویایی انقلاب همین مساجد هستند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مساجد چه از لحاظ عمرانی و چه از نظر فرهنگی و معنوی همواره سودآور بوده و هست و اگر این سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر شود مطمئناً نتایج مطلوبی در جامعه خواهد داشت.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: مدیریت مساجد از ارکان نظام ما محسوب می‌شود؛ از این‌ رو نباید در اداره کردن مساجد به‌ صورت سلیقه‌ای عمل شود بلکه ضروری است مسؤولان برای هر بهتر شدن برنامه‌های مؤثر در مساجد برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با قدردانی از تلاش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، گفت: به فضل الهی از زمان تأسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این استان، خدمات ارزنده‌ای در زمینهٔ ساماندهی و رسیدگی به مساجد سطح استان صورت گرفته است.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده و هزار و 176 مسجد و حسینیه وجود دارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات