۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۷۱۹
آیت الله صدیقی:

نافرجامی برجام ناشی از بی توجهی به فرمایشات رهبری است

امام جمعه موقت تهران نافرجامی برجام را ناشی از بی توجهی مسؤولان به فرمایشات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی عصر امروز در همایش انقلاب و بصیرت که در شهرداری منطقه14 برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد سید الکریم شاه عبدالعظیم الحسنی(ع) اظهار داشت: این شخصیت باب المراد است، در بحث علمی هم تراز با شهدای کربلا است و از این حیث با هیچ امامزاده‌ای قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: وقتی خداوند انسان را صدا می‌کند انسان باید لبیک بگوید، خداوند در راستای ایمان به حق تعالی ما را صدا می‌کند، ایمان در جامعه سرمایه است و با وجود ایمان صداقت، عفت، پاک چشمی، اخلاق، عدالت، عاطفه جاری می‌شود، جایی که ایمان نباشد انسان از جانور هم بدتر خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مسئولین ما با ایمان به خدا باید حافظ بیت‌المال باشند، ایمان عزت و بی‌ایمانی ذلت به بار خواهد آورد، یکی از راه‌های ایمان نماز گذاری است، البته نماز هم شرایط دارد، نماز با زبان دروغ، چشم ناپاک، ظلم به مردم و لقمه حرام بالا نمی‌رود، پس در نماز خود احتیاط کنیم تا شفیع ما در روز قیامت باشد.

آیت الله صدیقی یادآور شد: خداوند متعال ما را فراخوانده و پیامبر اکرم(ص) نیز فرمان خداوند را به ما رسانده است و فرمودند" ای مومنین صبر پیشه کنید و در زندگی بی‌صبری نداشته باشید، زندگی خود را با عصبانیت جهنم نکنید و با نور صبر به زندگی خود آرامش دهید"، این سخن در همه مراحل زندگی باید جاری باشد، مردم ما در رای دادن خود مسئول هستند و باید با صبر منتخب خود را مشخص کنند، نباید شتاب زده رفتار کرد، مبادا پس از رای دادن پشیمان شوید.

وی افزود: مومنین باید با هم گرم و صمیمی باشند، در واقع نسبت به همدیگر خواهر و برادر بوده و ارتباط قلبی و محبتی برقرار کنند، باید همه زیر پرچم ولایت به یک ریسمان چنگ بزنند و نباید راه تفرقه را پیش گرفت، دشمن منتظر است تا مومنین به جان هم افتاده تا آنها را از بین ببرند، پس هرچه مایه اندوه یکدیگر می‌شود کنار بگذاریم.

مرزهای اجتماعی کشور مورد هدف دشمن است

وی با بیان این که همه مومنین باید در حفظ مرزهای خود تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اگر کشوری مرز خود را حفظ نکند دشمن بدون تامل به آن حمله خواهد برد، به غیر از مرزهای زمینی امروز مرزهای اجتماعی نیز از سوی دشمن هدف قرار گرفته است، شبکه‌های اجتماعی، ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های خارجی  مرزهای خانواده را در ایران دریده است و باید از این فضا مراقبت کرد تا زندگی مردم را به لجن نکشد، متاسفانه دولت حساسیتی تا به امروز نسبت به این موضوع نشان نداده است.

آیت الله صدیقی عنوان کرد: هرکس به امام زمان(عج) معرفت نداشته باشد خداوند ایمان و ولایت را از او می‌گیرد، امروز ولی فقیه نائب امام زمان(عج) است، یکی از مقامات روسیه اعلام می‌کند که در ایران واقعه88 از سوی دنیا کاملا طراحی شده بود اما ایران به خاطر داشتن ولی فقیه از این بحران خارج شد اما شوروی به خاطر نداشتن چنین قدرتی از هم پاشید.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری زندگی بسیار ساده ای دارد، چهار پسر ایشان با زندگی روحانیت سر می‌کنند و زندگی آقازاده‌ای هم نداشتند، برخی از مسؤولان اگر به بیانات رهبری گوش می‌دادند کشور با این مشکلات روبه‌رو نمی‌شد، بسیاری از مشکلات ما به خاطر سوء مدیریت در کشور است، اگر در برجام هم به بیانات رهبری گوش می‌کردند این نافرجامی رخ نمی‌داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که رهبری در رابطه با مسائل فرهنگی فرمودند "گاهی شب‌ها به خاطر مسائل مرتبط با فرهنگ خواب ندارم"، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که جوانان ما در خطر هستند، زیرا بیکاری در جوانان ما بیداد می‌کند و همین امر عامل فساد می‌شود، به همین منظور تقوا امر مهمی است که باید در همه موارد داشت، تقوا در کار خانواده، معاشرت و... باید قرار داده شود، به این معنا که تقوا باید در همه مراحل زندگی رعایت شود.

وی در پایان گفت: دولت باید بودجه خود را صرف محرومین، ازدواج، بیکاری، فرهنگ و دین مردم کند نه صرف مسائل سیاسی، به همین منظور مردم ما باید در رای دادن خود دقت کنند، باید ببینند که چه کسانی در رادیو و تلویزیون بیگانه از منتخبین ما حمایت می‌کنند، اگر برخی مسئولان بی‌بصیرت نبودند و به بیانات رهبری گوش فرا می‌دادند امروز در این شرایط نبودند. /816/پ202/ج 

ارسال نظرات