۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۸۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران غیرقابل انکار است

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: به یقین نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران غیرقابل انکار است.
دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با امام جمعه شلمزار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست مشترک با امام جمعه شلمزار، ضمن خیرمقدم به وی به خاطر حضور در شهرستان کیار، تصریح کرد: به یقین نقش ائمه جمعه در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه خواهران غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به فعالیت حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار تصریح کرد: این حوزه به طور رسمی از ابتدای سال جاری با کسب مجوز از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور فعالیت خود را آغاز کرد و ان شاءالله با همکاری مسؤولان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه شهرستان کیار یکی از شهرستان های خوب این استان در جذب طلاب است، خاطرنشان کرد: به حمدااله استقبال از حوزه های علمیه خواهران در این شهرستان با توجه به سابقه دینی و فرهنگی قابل قبول است که می طلبد مسؤولان نیز با این مجموعه نهایت همکاری را داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محل مدرسه علمیه شلمزار در حال حاضر اجاره ای است و این برازنده حوزه های علمیه خواهران نیست، افزود: باید هر چه زودتر برای احداث ساختمان این مدرسه علمیه زمینی با متراژ قابل قبول تخصیص داده شود و این همکاری امام جمعه را می طلبد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تا زمینی با متراژ حداقل دو هزار متر برای احداث ساختمان مدرسه اختصاص داده نشود، نمی توان برای استقرار و تثبیت مدرسه اقدامی انجام داد، ابراز کرد: به یقین توجه به زیرساخت های حوزه های علمیه خواهران در مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول شلمزار در دهه فجر امسال به صورت رسمی افتتاح می شود، گفت: آیین افتتاحیه این مدرسه همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مسؤولان و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

حجت الاسلام رحمانی در ادامه با مقایسه وضعیت گذشته و حال حوزه های علمیه خواهران این استان اظهار کرد: بنده مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان را با 4 مدرسه علمیه و 237 طلبه تحویل گرفتم که امروز به حول و قوه الهی، 8 مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی در استان با 1095 طلبه در حال تحصیل فعالیت دارند و این آمار نشان دهنده رشد چند برابری در همه زمینه ها است./202/9457/ب1

ارسال نظرات