۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۷۱۹۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی شش هزار موقوفه انتفاعی و منفعتی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی نزدیک به 6 هزار موقوفه انتفاعی و منفعتی و 6 هزار رقبه دارد.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران به تشریح پروژه های عمرانی و اقتصادی سازمان در استان پرداخت و اظهار داشت: تعداد موقوفات ثبت شده در آذربایجان‌شرقی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته افزایش نشان می دهد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی نزدیک به شش هزار موقوفه انتفاعی و منفعتی و شش هزار رقبه دارد، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۱۰۰ وقف جدید با مراجعه مردم به ادارات اوقاف استان داشته‌ایم که رقم قابل ‌توجهی نسبت به سال‌های گذشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که امسال در بیش از ۹۰ درصد بقاع متبرکه کار عمرانی انجام ‌شده است، افزود: برخی از پروژه‌های مهم استان مانند امام‌زاده سیداحمد شاهمار جلفا و دو پروژه مهم در شهرستان آذرشهر که کاملاً تمام و افتتاح شده اند و برای بیش از ۸۰ درصد موقوفات سند رسمی و ثبتی اخذ شده است.

وی با بیان این‌که تلاش می شود با همکاری اداره ثبت و قوه قضائیه در سال ۹۶ جشن اخذ سند رسمی و ثبتی برای تمامی موقوفات استان را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: ثبت رسمی موقوفات اقدام مهم و اساسی در حفظ و حراست از نیات واقفان خیراندیش است که تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته ایم.

حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه عدم تخصیص به موقع اعتبارات را دلیل اصلی تاخیر در ساخت سردخانه ۱۰ هزار تنی شهرستان اهر عنوان کرد و با بیان این‌که امسال بخشی از طرح عملیاتی شده ولی به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌ایم به بهره‌برداری برسانیم، خاطرنشان کرد: سردخانه ۱۰ هزار تنی در حال ساخت شهرستان اهر یکی از پروژه‌های مهم سازمان اوقاف است که تلاش می شود تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی مشکلات و نبود اعتبارات لازم برای این پروژه، امسال توانستیم سوله‌های این طرح را آماده کنیم؛ امیدواریم بتوانیم در اوایل سال ۹۶ نیز برخی امور سخت‌افزاری آن مانند دیوارها و پوشش کامل سقف و اگر تسهیلات در سال آینده تخصیص یابد بتوانیم دستگاه‌های آن را نیز نصب کنیم.

حجت‌الاسلام مصائبی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه سالانه برنامه‌هایی را برای تمامی استان‌های کشور تدوین می‌کند؛ مدیرکل هر استان نیز هر سال دو بار از شهرستان‌ها بازدید کرده و در جریان کم و کیف امور قرار می‌گیرد که بر همین اساس در سفر به شهرستان ها در جریان نیازها و مشکلات و ارباب‌رجوع‌های آنان طی هر شش‌ماهه قرار می‌گیریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرستان اهر جزء شهرستان‌های فعال در زمینه اوقاف و امور خیریه است، گفت: طی بازدید از شیوه عملکرد، امامزادگان، رقبات، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی منطقه برخی مسائل و مشکلات شهرستان با برخی ادارات و سازمان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت./935/202/ب2

ارسال نظرات