۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۰۷۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

مصون‌سازی نسل جوان در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان ضروری است

محمدپور گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مصون‌سازی نسل جوان کشور در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان هستیم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست بررسی وضعیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان عمق بخشی فکری و معرفت افزایی را لازمه موفقیت در برنامه ها و طرح های فرهنگی مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: نباید رویکرد و محوریت مردمی در برنامه های مسجدی فراموش شود.

وی تقویت خودکارآمدی و همچنین توان مدیریتی و مقاومت در برابر هجمه های فرهنگی را ضرورتی مهم برای ارتقای سطح آگاهی و دانایی مردم در زمینه مهارت های زندگی دانست و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در احیای جایگاه حقیقی مساجد و همچنین مسجدمحوری در زندگی افراد ایفا می کنند.

محمدپور با اشاره به افزایش قابل توجه تعداد کانون های مساجد استان در سال‌های اخیر افزود: برنامه ها و سیاست های کاری اگر مبتنی بر اهداف مشخصی باشد در وصول به هدف و استفاده از سرمایه نیروی انسانی موفق تر خواهد بود؛ باید از حجم عظیم پتانسیل کانون های مساجد در توسعه فرهنگی بهره‌مند شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ایجا جذابیت در برنامه های فرهنگی و هنری را لازمه جذب جوانان به فعالیت های مسجدی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب، بیش از هر زمان دیگری نیازمند مصون‌سازی نسل جوان کشور در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان هستیم.

همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: بیش از 1200 کانون فرهنگی هنری و ۲۵۰ کتابخانه مسجدی در مساجد استان فعالیت دارند که مجوز۱۳۰ باب کتابخانه ها صادر شده است.

وی از آغاز طرح نظارت بر ۷۰ درصد از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفته آینده خبر داد و گفت: همکاری و ارتباط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با دبیرخانه کانون های مساجد استان قابل توجه است و انتظار می رود این روند تداوم داشته باشد.

هادی‌نیا با اشاره به این‌که هزاران نفر از جوانان مناطق مختلف استان در برنامه های فرهنگی، هنری، اردویی، قرآنی، معرفتی و آموزشی کانون های مساجد استان مشارکت دارند، افزود: تمامی برنامه ها با هدف جذب حداکثری جوانان و نوجوانان مستعد به ویژه در مناطق محروم اجرایی می شود./935/202/ب2

ارسال نظرات