۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۳۹۸
عضو شورای حوزه علیه مازندران:

کشف حجاب رضاخانی خوش خدمتی آشکار به اربابان انگلیسی بود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کشف حجاب رضاخانی خوش خدمتی آشکار به اربابان انگلیسی بود، گفت: رضاخان در پي اجراي اين فرمان اربابان غربي خود، به ظاهر شعار آزادي زنان را سر مي‌داد و به دنبال متمدن کردن کشور بود.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از بانوان و فعالان خواهر فرهنگی شهرستان نکا در دفتر امام جمعه برگزار شد با بیان این که در سفر آخرت تنها تقوا به درد انسان می​ خورد، گفت: تقوا، چراغ راه، مایه سعادت دنیا و آخرت است.

وی با بیان این که تقوای الهی مایه آبرومندی و دور شدن شیطان از ما و روی آوردن خداوند متعال به سوی همه ما است، افزود: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: شما را به تقوای خدا سفارش می ​کنم و    این که در دین خود تقوا و اجتهاد و کوشش و ادای امانت و سجده ​های طولانی داشته باشید و با همسایگان خوب برخورد کنید که این، سفارش پیامبر(ص) است.

امام جمعه نکا با بیان این که تقوا اقتصاد کشور را هم اصلاح خواهد کرد، بیان داشت: تقوای الهی بن بست های زندگی جمعی و فردی را برطرف می‌کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که خداوند متعال می فرمایند هر کسی تقوای الهی داشته باشد،​ بن بستی جلوی او وجود ندارد، ادامه داد: ​هر جا که احساس شود بن ​بستی وجود دارد، اگر تقوا داشته باشیم،​ روزنه خروج را خداوند پیش روی ما قرار می​ دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تقوای الهی علاوه بر این که مسائل اقتصادی را رفع می کند، موجب افزایش رزق و روزی خواهد شد، تصریح کرد: خداوند وعده داده است که موافع موجود در زندگی را برطرف کند که البته شرط آن خداشناسی و تقویت تقوای درونی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه ما به جای این که با خدا بسازیم و زمینه نزدیکی با خالق را فراهم کنیم، همواره از خداوند متعال طلبکار هستیم، تصریح کرد: متأسفانه ما در زندگی با هر کسی می خواهیم تعامل داریم، اما وقتی به خدا می رسیم طلبکار هستیم.

امام جمعه نکا با اشاره به این که قدرت الهی لایزال و نامتنهایی است و مشکلات روزمره ما در برابر آن قدرت عظیم الهی بسیار کوچک و حقیر است، خاطرنشان کرد: اگر کمی به خداوند متعال نزدیک شویم و قدرشناس تر باشیم، خداوند متعال آن گونه برای جامعه گشایش ایجاد می کنند که هیچ گاه به فکر ما نیز خطور نخواهد کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و با بیان این که این ماجرا بزرگترین ننگی که دودمان پهلوی از خودشان بر جای گذاشتند، گفت: خاندان منحوس پهلوی با دست خودشان یکی از بهترین نمادهای مذهبی، دین و دینداری یعنی مسأله حجاب را به تبعیت از فرهنگ غرب در این مملکت خدشه دار کردند وبی‌حجابی و کشف حجاب را در کشورمان بنیانگذاری کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غرب همواره به دنبال از بین بردن نمادهای دینی و مذهبی ملت ایران بود، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و انگلیس همه توان خود را به کار گرفتند تا هویت دینی مردم ایران را از بین ببرند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که کشف حجاب رضاخانی خوش خدمتی آشکار به اربابان انگلیسی بود، تصریح کرد: رضاخان در پي اجراي اين فرمان اربابان غربي خود، به ظاهر شعار آزادي زنان را سر مي‌داد و به دنبال متمدن کردن کشور بود.

امام جمعه نکا با بیان این که رضاشاه با صدور فرمان کشف حجاب در کشور، حجاب را نوعي کهنه پرستي و جهالت معرفي مي‌کرد، اين در حالي است که خود او در جهل مطلق بود، خاطرنشان کرد: حجاب از بسياري ناهنجاري‌ها در جامعه جلوگيري مي‌کند، اما دشمنان مي‌خواهند حجاب را به گونه‌اي ديگر معرفي کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که مردم و علما با حرکت خود در مقابله با کشف حجاب مروجان مسأله جدايی دين از سياست را منزوي کردند و اين اقدام ضد ديني را بي نتيجه گذاشتند، تصریح کرد: این طرح استعماری رضاخان با هدف از بین بردن پایه های دینی و مذهبی مردم کشورمان صورت گرفت که با ایستادگی علما، روحانیان و مردم دیندار ایران مواجه شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که ایستادگی مردم در برابر جریان آلوده و خاطرناک کشف حجاب نشان دهنده غیرت دینی ملت بزرگ ایران بود، تصریح کرد: عفت، حجاب، غيرت و حيا چهار اصل اخلاقي و ديني است که سرنوشت آن به هم عجين شده و پيوند ناگسستنی با يکديگر دارد و مکمل هم هستند که اگر يکي از اين ستون ها نباشد، حادثه ساز خواهد بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پدیده برهنگی و بی حجابی سوغات اجانب برای ملت ایران بوده است، تصریح کرد: مردم کشورمان دارای ریشه های اعتقادی از گذشته های دور بوده اند و زندگی خانواده های ایرانی با مبانی دینی و اعتقادی عجین شده است.

وی به نقش مهم و اثرگذار خانواده ها در حفظ و تقویت موضوع عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین حراست از آن، رسالت سنگینی بر عهده دارند.

امام جمعه نکا با بیان این که حجاب در چهارچوب مبانی و معیارهای دینی و براساس دستورات اسلام برای زن واجب شده است، گفت: اسلام در همه عرصه‌ها و زمينه‌ها کامل‌ترين نظر و برنامه را داشته و همچنين کامل‌ترين نگاه را در حجاب عرضه کرده‌ است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که فطرت انسان‌ها با برهنگي سازگار نيست و اديان الهي و توحيدي هم بر اين نگاه فطري تأکيد داشته و اصل پوشش در تمام اديان پذيرفته شده‌ است، ادامه داد: جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنها است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با انتقاد بر برخی بی توجهی ها نسبت به مسأله حجاب در جامعه، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در داخل کشور با بی توجهی نسبت به مسأله عفاف و حجاب، موجب ترویج فرهنگ غلط غربی و بی بندوباری در جامعه می شوند.

امام جمعه نکا با بیان این که امروز جامعه اسلامی در معرض آماج حمله های فرهنگی دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب می خواهند با تضعیف اصول و بنیان اعتقادی جامعه، کشور را از درون تهی و بی اثر کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات