۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۲۶۲۱

ابراز نگرانی روحانی لبنانی نسبت به افزایش آمار طلاق در کشورهای عربی

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشورهای عربی، گسترش فرهنگ قداست ازدواج را خواستار شد.
حجت الاسلام علی مکی از روحانیان لبنان حجت الاسلام علی مکی از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی مکی مدیر دفتر قضاوت شرعی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در گفت وگو با پایگاه خبری النشره این کشور، با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در جهان به ویژه کشورهای عربی تصریح کرد: پدیده طلاق در کشورهای غربی به سرعت افزایش یافت و هم اکنون شاهد گسترش این پدیده در کشورهای عربی هستیم. آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملل نشان می دهد که روسیه با 65 درصد طلاق در صدر کشورها قرار دارد.

وی افزود: آمار منتشر شده در جهان عرب نشان می دهد که 48 درصد ازدواج ها در کویت به طلاق انجامیده و در عربستان نیز هر یک ساعت، 8 طلاق جاری می شود. 250 طلاق روزانه در مصر، 100 طلاق ماهانه در تونس و 60 هزار طلاق سالانه در الجزایر به ثبت رسیده و این مساله یک فاجعه خانوادگی و اجتماعی به شمار می آید.

این روحانی لبنانی به بیان دلایل طلاق در این کشور پرداخت و تصریح کرد: فقر، خشونت، شهوت، آسانی ارتباط با بانوان، پروژه های آزادی، اختلافات میان زوجین، تغییر دیدگاه نسبت به طلاق، انتقال بانوان از منزل به جامعه و کار در بیرون و ارتباط عاطفی بیشتر با فرزندان نسبت به مرد سبب افزایش آمار طلاق شده است.

حجت الاسلام مکی از جاری شدن 8 هزار طلاق در سال 2015 در لبنان خبر داد و خاطرنشان ساخت: این آمارها به صورت رسمی منتشر شده است و احتمالا تعداد طلاق ها بیشتر باشد چرا که برخی طلاق ها در دادگاه ثبت نمی شود و احتمالا آمار طلاق به 10 هزار فقره رسیده است.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ادامه داد: در حالی که جمعیت لبنان 4 میلیون تن است سالانه ده ها هزار طلاق صورت می گیرد که این مساله به درمان بر اساس گسترش فرهنگ قداست ازدواج و تجدیدنظر در موضوع آزادی زن و مرد درمان شود.

وی همچنین از علما و قاضیان خواست صیغه طلاق را به سرعت جاری نکرده و تلاش کنند تا زوجین بار دیگر به کانون خانواده بازگردند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات