۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۷۲۷۳۵
به مناسبت وفات حضرت معصومه؛

«آثار، کرامت و برکات زیارت حضرت معصومه» ویژه خواهران در حرم رضوی تبیین می‌شود

آثار، کرامت و برکات زیارت حضرت فاطمه معصومه در سلسله نشست های «درسایه سار رضوان» ویژه خواهران در حرم مطهر امام رضا(ع) تبیین می شود.
وفات حضرت معصومه

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ضمن تسلیت رحلت کریمه اهل بیت(س) اعلام کرد: سلسله نشست های «درسایه سار رضوان» ویژه خواهران در دو نوبت در رواق های حضرت معصومه و دارالحکمه حرم امام هشتم(ع) برگزار می شود.

وی افزود: به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، خواهر بزرگوار امام رضا(ع) «آثار، کرامت و برکات زیارت کریمه اهل بیت» در در رواق حضرت معصومه(س) حرم مطهر رضوی تبیین می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: «نقش مادري و خانه داري زنان»، «تقویت عزت مداري در دختران»، «جایگاه مادر در اسلام»، «مبارزه با اثرات و تجمل گرائی و مظاهر فرهنگی غرب»، «نقش موثر نماز در مقابله با آسیب هاي مرتبط بر خانواده» از دیگر موضوعات سخنرانی خواهران در این هفته است.

وی «شاخصه هاي خانواده متعادل در اسلام»، «اهمیت فرزند پروري در اسلام»، «نقش اعتقاد و اعتماد سازي در تحکیم بنیان خانواده»، «نقش مادري و خانه داري زنان تقویت عزت مداري در دختران»، «مبارزه با اثرات و تجمل گرائی و مظاهر فرهنگی غرب» را از دیگر موضوعات سخنرانی در رواق حضرت معصومه(س) عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: بیان «کرامات حضرت فاطمه معصومه»، «جایگاه مادر در اسلام»، «شرح زیارت حدیث کساء و نکات کاربردي آن در خانواده» نیز قبل از نماز مغرب و عشاء ساعت 15:55 در رواق دارالحکمه صورت می گیرد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: «اختلاف خانوادگی و راهکارهاي قرآنی»، «الگوهاي قرآنی زن»، «تدبر و واقع بینی در زندگی»، «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «راهکارهاي درك متقابل خانواده و نوجوان» قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمه مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی متذکر شد: مراسم سوگواری سالروز وفات ایشان نیز روز دوشنبه 20 دی ماه، ساعت 10 تا 12:30 به همراه مرثیه سرای مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در جمع زائران و مجاوران رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت همچون سید مصطفی حسینی، ابوطالب خالق پور، کاظم ذوقیان، جواد مشکی باف، سید مهدي رضایی و مهدي سروري در مراسم وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به مرثیه سرایی می پردازند./302/1308/ب1

ارسال نظرات