۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۷۲۷۵۰
استاد اخلاق حوزه علمیه:

ترک معصیت شکر نعمات الهی است

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: ترک معصیت و دوری از گناه انسان را طاهر خواهد کرد و به خداوند نزدیک خواهد شد، در حقیقت انجام فرائض دینی و ترک محرمات شکر عملی نعمات الهی است.
حجت‌الاسلام‌ شیخ عبد المجید باقری بنابی مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالمجید باقری بنابی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) بناب در عصر امروز جلسه اخلاق این مدرسه علمیه با اشاره به خلقت بی عیب و نقص روح و جسم آدمی، اظهار داشت: هر لحظه ای حیات بشری نعمتی از جانب خداست و لازم است شکر آن به جا آورده شود.

وی با بیان اینکه انسان باید شکر گزار نعمات بی پایان الهی باشد، تصریح کرد: شکر نعمت در برابر چنین نعمات بزرگ و ارزنده ای یک وظیفه کوچک از انسان مؤمن است، انسان باید بر ای ازدیاد نعمات الهی شکر گزار باشد تا خداوند متعال رحمت بی کران خود را هر چه بیشتر متوجه انسان کند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان شخصیت پیامبر اکرم (ص) و انتخاب ایشان برای هدایت بشریت، گفت: وجود مبارک نبی مکرم اسلام  نعمت بزرگ الهی است، باید توجه کرد که شخصیت انسان نزد خدا تا چه اندازه ای است که این همه ارزش بر انسان قائل شده و پیامبر چون محمد (ص) را برای انسان فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه نعمتهای خداوند متعال در هر لحظه از زندگی شامل حال او است، ابراز داشت: با شناخت ولی نعمتمان و شناساندن آن به جامعه در شکر نعمتهای ایشان کوتاهی نکنیم، وظیفه طلاب و روحانیت آن است که انسان را متوجه خداوند متعال و نعمات بی پایانش بکنند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر (عج) بناب با بیان اینکه روح انسانها آسمانی است، تصریح کرد: برای اینکه مشمول رحمت خدا قرار بگیریم، باید دلمان را پاک کنیم چرا که دلهای ما حرم الله است و نباید غیر خوبیها را در این مکان مقدس راه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ترک معصیت و دوری از گناه انسان را طاهر خواهد کرد و به خداوند نزدیک خواهد شد، در حقیقت انجام فرائض دینی و ترک محرمات شکر عملی نعمات الهی است، به عبارت دیگر عمل به فرامین الهی و بهره گیری از هر نعمتی در جای خود شکر نعمت است./203/854/ب1

ارسال نظرات