۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۷۲۸۶۲
با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی؛

اردوی جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در مناطق محروم برگزار می‌شود

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اردوی جهادی طلاب و روحانیان استان با هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در منطقه محروم بام و صفی‌آباد اسفراین و خرق فاروج برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سالاری مکی- مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و روحانیان استان به مقصد مناطق محروم بام و صفی‌آباد شهرستان اسفراین و روستای خرق شهرستان فاروج خبر داد و افزود: این اردو در فصل زمستان و پیش از فرارسیدن عید نوروز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل سردی هوا این اردو صرفاً فرهنگی و تبلیغی است؛ اما فعالیتهای عمرانی گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در روستاهای محروم استان بعد از عید ادامه خواهد یافت.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری کلاسهای فنون تبلیغ چهره‌ به چهره برای طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: همچنین کلاسهای مکالمه عربی هم با رویکرد تبلیغ بین‌المللی به‌زودی در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود طلاب و روحانیان شرکت‌کننده در این کلاسها با فراگیری بیشتر و بهتر فنون تبلیغ چهره به چهره و همچنین زبان عربی برای حضور تبلیغی در مراسم راهپیمایی اربعین سال آینده آمادگی بیشتری کسب کنند.

وی با اشاره به فرصت کم‌نظیر ایام اربعین حسینی و راهپیمایی میلیونی زائران برای فعالیتهای تبلیغی طلاب و روحانیان، بر استفاده بیشتر و بهتر از این فرصت برای تبلیغ و انتشار معارف الهی تأکید و اظهار کرد: در این راستا باید خود را به فنون تبلیغ و ملزومات تبلیغ بین‌المللی ازجمله زبان عربی و انگلیسی مجهز کرد.

مدیر حوزه علمیه استان خراسان شمالی افزود: در ایام اربعین امسال 210 نفر از طلاب و روحانیان مدارس علمیه خراسان شمالی به‌ منظور تبلیغ و ترویج آموزه‌های اسلامی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند؛ اما تلاش می‌شود در سالهای آینده این حضور بیشتر و پرشورتر شود.

گفتنی است، حوزه علميه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علميه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علميه قم دومين مركز حوزوي ايران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه امسال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جازی درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات