۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۷۳۶۵۸
امام جمعه موقت اهواز:

خوزستان در دوران دفاع مقدس، انقلاب را به دنیا معرفی کرد

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش قابل توجه مردم خوزستان در دوران های گوناگون، گفت: متاسفانه توجه بسیار کمی به این موضوع شده است و با توجه به این که در دوران انقلاب و دفاع مقدس، خوزستان انقلاب را به دنیا معرفی کرد اما متاسفانه بسیار کم به نقش خوزستان پرداخته شده و جوانان و نوجوانان های ما شناخت پائینی نسبت به این مقوله دارند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وقایع 23 دی ماه 1356 و تظاهرات مردم اهواز علیه رژیم و عدم اقامه نماز از سوی ائمه جماعات، ابراز داشت: در دورانی که برنامه های انقلابی همچون تظاهرات، راهپیمایی و پخش اعلامیه ها اوج گرفته بود، اقامه نماز در مساجد تعطیل می شد.

وی ادامه داد: اگر چه نماز جماعت به عنوان امر مستحب همیشه بوده اما مسأله مهم تر مبارزه با طاغوت و رژیم منحوس پهلوی و آمریکا که سلطه خود را در این کشور تحقق بخشیده بود، مسأله اهم بود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که با وجود آنکه نماز جماعت در مساجد تعطیل می شد اما درب های مساجد به روی نمازگزاران همواره باز بود، افزود: در همه کشور به این شکل عمل می شد و خوزستان و اهواز نیز اینگونه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به عوامل مهمی همچون راهپیمایی ها و تظاهرات، مسأله اعتصاب کارکنان نفت در خوزستان و تحصن بخش های دیگر، گفت: این عوامل رژیم پلهوی را وادار به شکست و شاه را مجبور به فرار کرد؛ خوزستان و اهواز واقعا نقش مهمی در طول انقلاب داشتند.

وی امام جمعه موقت اهواز با اشاره به نقش قابل توجه مردم خوزستان در دوران های گوناگون، گفت:  متاسفانه توجه بسیار کمی به این موضوع شده است و با توجه به این که در دوران انقلاب و دفاع مقدس، خوزستان انقلاب را به دنیا معرفی کرد اما متاسفانه بسیار کم به نقش خوزستان پرداخته شده و جوانان و نوجوانان های ما شناخت پائینی نسبت به این مقوله دارند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: آنچه که در توسعه و قدردانی از مردم استان خوزستان به آن نیاز داریم در صحبت ها بسیار به آن پرداخته شده اما در عمل علیرغم اقدامات صورت گرفته به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است./9453/302ب2

ارسال نظرات