۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۴۵۶۰
استاد حوزه علمیه:

فشار مستکبران بر ایران برای دفاع ما از مظلومان جهان است

آیت الله حائری شیرازی گفت: تحریم ها و زورگویی‌های آمریکا برای فشردن گلوی ما است، تا نگوییم مرگ بر اسرائیل و آمریکا و از فلسطین دفاع نکنیم، این روش کسانی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.
 آیت الله محی الدین حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حائری شیرازی شب گذشته در چهاردهمین جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، در تفسیر آیه «وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ لَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا» بیان داشت: با توجه به این آیه، انسان باید نفس خود را به دوستی با متقین یعنی کسانی که تنها خواسته آنها از خداوند، قرب و وصل خدا است، قانع کرده و صبر پیشه کنند؛ متقین کسانی هستند که پروردگار و صاحب‌شان را از شروع تا پایان کار و در تمام ساعات می‌خوانند و از خدا، تنها رسیدن به خودش را می‌خواهند.

وی ابراز داشت: انسان حقیقت طلب باید دل در گرو کسانی بگذارد که به دنبال قرب و وصل به سلطان هر دوجهان یعنی خداوند هستند؛ دوستی با انسان‌های دل زنده‌، بهترین دوستی‌ها است؛ هیچ‌گاه نباید مطیع کسانی شویم که دلشان از یاد خدا غافل شده؛ عصر ما عصر کسانی است که دنبال هوا و هوس هستند، اینها باید کنار بروند و آنها که دل‌‌شان زنده به یاد و عشق خداوند است، برای خدمت حاضر شوند.

آیت الله حائری شیرازی اظهار داشت: خدا می‌خواهد همان کسانی که برای قرب خدا، به سراغ خدا می‌آیند، به مقامات بالا رسیده و ریاست عالم به دست‌شان بیفتد؛ وعده خدا این است، زمین را بندگان صالح و ضعیف وارث شوند.

وی ابراز داشت: تحریمات و زورگویی‌های آمریکا برای فشردن گلوی ما است، تا نگوییم مرگ بر اسرائیل و آمریکا و از فلسطین دفاع نکنیم؛ آنها منتظرند اگر لحظه‌ای گلوی ما را ول کردند، بگوییم ما امام و فلسطین را نمی‌خواهیم؛ این روش کسانی است که دم از حقوق بشر می‌زنند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: حکایت ما و آمریکا، داستان زلیخا و یوسف شده که می‌خواست یوسف را در فشار بگذارد تا او را تسلیم نفس خود کند؛ امروز چون ما به دنبال حقوق بشر و دفاع از فلسطین هستیم، ما را تحت فشار می‌گذارند و تهمت و افترا می‌زنند.

وی تصریح کرد: نخستین بنایی که برای حرکت حکومتی گذاشته شد از سوی آیت‌الله بروجردی در 6 ماه آخر عمرش در بحث قضا بود؛ ما در حال حاضر به این بحث‌ها نیاز داریم.

آیت الله حائری شیرازی تأکید کرد: بدانید زمان ما زمانی است که دلایل غیبت و ظهور شبیه هم هستند؛ مثل زمان بعد از غروب و قبل از طلوع که هوا در هر دو حالت، تاریک و روشن است؛ نور امام، رهبری و ولایت همان نور است.

وی اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند مصداق آیه مذکور در ابتدای بحث شوند و خدا را ملاقا ت کنند، باید از یاران امام عصر(عج) باشند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: اگر یک وقت، کاری را به صلاح دیدید و هیچ‌کس صلاح را قبول نکرد و دانستید که اگر بگویید، آن مصلحت انجام می‌شود ولی شما قربانی می‌شوید، از گفتن و انجام آن نترسید، چون اجرتان با خدا است.

وی در پایان با بیان این نکته خاطرنشان کرد: زندگی با عشق به خدا، سوختن است و دوستی با سنگ‌دلان و قلب‌سیاهان، مایه تباهی است./201/966/ب1

ارسال نظرات