۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۴۷۵۰

آموزش آنلاین قرآن در پاکستان

اخیرا کلاس های آموزش قرآن کریم از طریق اسکایپ در پاکستان به راه افتاده که مورد استقبال کشورهای مختلف قرار گرفته است.
قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا، برگزاری کلاس های آنلاین آموزش قرآن کریم در پاکستان از طریق نرم افزار اسکایپ، با استقبال گسترده مسلمانان در این کشور و سایر کشورها مواجه شده است.

آمار دقیقی درباره تعداد این مراکز اعلام نشده است؛ اما بنا به گزارش مطبوعات، بین ۴۰ تا ۶۰ مدرسه در پاکستان در حال حاضر از طریق نرم‌افزار اسکایپ، قرآن را در اینترنت به صورت آنلاین آموزش می‌دهند.

یکی از این مراکز بیش از هزار قرآن‌آموز دارد و علاقمندان در هر کجای جهان که باشند، می‌توانند دروس قرآنی را به مدت نیم ساعت در روز و پنج روز در هفته آموزش ببینند.

هزینه این نوع آموزش بین ۲۰ تا ۳۰ دلار در ماه است و هر یک از مربیان نیز بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار در ماه دریافت می‌کنند.

روخوانی صحیح قرآن، آموزش اصول اسلام، توضیح درباره نمازهای روزانه و شیوه صحیح نمازگزاردن در این طرح به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

در مرحله پیشرفته‌تر، ترجمه و تفسیر قرآن ارائه می‌شود که ممکن است سال‌ها طول بکشد.

به نوشته ایکنا، بیشتر قرآن‌آموزان از کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس هستند و آموزش‌ها را به زبان انگلیسی دریافت می‌کنند.

برخی مراکز اعلام کرده‌اند که قرآن‌آموزانی در اروپای مرکزی و آفریقا نیز دارند.

به گفته مسؤولان این مراکز، والدین مسلمان در کشورهای غربی که نگران آموزش‌های دینی فرزندانشان هستند، با استفاده از فن‌آوری‌های جدید که امکان آموزش این دروس در منزل را فراهم می‌کند، برای آموزش قرآن و مباحث دینی به آنان بهره‌ می‌برند.

« Skype » نام نرم افزاری است که امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری از طریق اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند./847/ب102/د

ارسال نظرات