۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۴۷۵۰۶۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی مُمَحَّض در خدمت به دین خدا بود

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) مُمَحَّض برای خدمت به دین خدا بود، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هیچ چیز برای خود نمی خواست و هرگز اثر و نشانه ای از هوای نفس در کلام ایشان نبود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان قائمشهر با اشاره به این که بهمن ماه پر حادثه، پرخاطره و مبارک است، گفت: دوازدهم بهمن روز بازگشت امام خمینی(ره) به کشور و 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسبامی از جمله روزهای مهم در بهمن ماه سال 57 بود که به یوم الله لقب گرفت.

وی با بیان این که شرایط آن دوران به هیچ عنوان با معیارهای متعارف دنیا قابل تحقق، تصور و پیش بینی نبود، افزود: امام خمینی(ره) بعد از 14 سال از تبعید بازمی گشتند و با آن عزت، عظمت و شکوه با استقبال بی نظیر ملت مقابل چشم جهانیان به میهن بازگشت.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که زمانی که امام راحل به کشور باز می گشت رژیم شاهنشاهی سر کار بودند، گفت: با نگاهی به روزشمار آن دوران می بینیم که در چهارم بهمن 57، بختیار به عنوان آخرین نخست وزیر رژیم با هدف خاموش کردن شعله انقلاب او را از جبهه ملی انتخاب کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انتخاب بختیار از جبهه ملی یک فریب و دامی برای کاهش التهابات کشور بود، تصریح کرد: در حالی که بختیار با اعلام حکومت نظامی و بستن فرودگاه ها تلاش کرد از حضور امام راحل به کشور جلوگیری کند اما با مخالفت شدید علما، مراجع تقلید و عموم مردم رو به رو شدند.

وی با بیان این که رژیم شاهنشاهی با همه توان تلاش کرد از ورود امام راحل به کشور جلوگیری کند، بیان داشت: اراده جدی مردم مؤمن، حضورشان در صحنه، زمینه ساز نازل شدن نصرت الهی گشت و آن چیزی که هرگز تصور نمی کردند اتفاق بیافتد در 12 بهمن اتفاق افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین معلی افزود: امام خمینی(ره) در دوازدهم بهمن سال 57 با آن عزت، عظمت و جلال وارد شد و ظرف 10 روز، رژیم شاهنشاهی فرو پاشید و 22 بهمن یوم الله اکبر و اعظم و روز پیروزی انقلاب اسلامی شده بود.

نماینده مردم مازندران در‌ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که همه گروه های سیاسی ارادت و علاقه خاصی نسبت به امام راحل دارند، گفت:  آحاد جامعه با اخلاص نسبت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز علاقه می کنند.

وی در ادامه با بیان این که دوستی و دشمنی از گذشته دور در تاریخ زندگی انسان ها وجود داشته است، افزود: این دو مفهوم، برای بشریت دیرآشنا است و تجلی دوستی باید در پیروی و همراهی نمایان شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی لازمه دوستی را اطاعت و تبعیت دانست و تصریح کرد: پس از امام راحل، خَلَف صالح، جانشین شایسته ایشان، مقام معظم رهبری همان مسیر و راه امام راحل را با جدیت و قدرت ادامه می دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام خمینی(ره) همواره می فرمودند: «ولایت فقیه، همان ولایت رسول الله است»، ادامه داد: ولایت فقیه، ولایتی از سوی خداوند متعال در عصر غیبت برای امت اسلامی است.

امام جمعه قائمشهر افزود: در روزگاری که رسول خدا در میان مردم بود، ولیّ مردم بود، در روزگاری که امیرالمؤمنین (ع) در میان مردم بود، ولیّ مردم بود و در این روزگار که عصر غیبت است و دسترسی به امام معصوم نداریم، برحسب آموزه های اهل بیت پیغمبر، فقیه عادل، همین جایگاه ولایت را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که شهید دستغیب هیچ منبری قبل از انقلاب نمی رفت، مگر اینکه به هر بهانه ای نام مبارک امام را در منابر مطرح می کرد، ادامه داد: بعضی از رفقای اهل علم به ایشان گفتند که آقا چرا اصرار داری همیشه نام ایشان را ببری و برای خودت درد سر و اسباب زحمت درست میکنی که این روحانی مبارز می فرمود هرکه امام خمینی را تبعیت و رهنمودش را پیروی کند، خدا را بندگی کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام خمینی(ره) مُمَحَّض برای خدمت به دین خدا بودند، بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هیچ چیز برای خود نمی خواست و هرگز اثر و نشانه ای از هوای نفس در کلام ایشان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز نیز همه وظیفه داریم مطیع رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم، تصریح کرد: امروز هم ایمان، اخلاص و توکل اقتضا دارد که رهنمودهای به موقع مقام معظم رهبری، در هر مسأله راه گشا است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی در سال 57 با رهبری های حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی و همراهی مردم به پیروزی رسید، گفت: ملت ولایتمدار ایران امروز نیز با گذشته بیش از سه دهه از عمر انقلاب همچنان به آرمان های امام راحل پایبند هستند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه راه امام راحل را نجات بخش بشریت دانست و با بیان این که پیروی از اندیشه های ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تنها را سعادت و تعالی ملت‌ها است، افزود: امام خمینی(ره) الگویی بارز برای همه جوامع دنیا است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که امام خمینی(ره) با آغاز نهضت عظیم اسلامی و همراهی ملت بزرگ ایران اسلام ناب را احیاء و به صحنه زندگی فردی و اجتماعی مردم آورد، بیان داشت: امروز آرمان‌های انقلاب و امام راحل به همه دنیا صادر شده است و هیچ قدرتی نمی تواند مانع جهانی شدن این گفتمان و آرمان ارزشمند شوند./1317/202/ب2

ارسال نظرات