۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۲۰۶
معاون حوزه های علمیه خواهران خبر داد؛

تشکیل قرارگاه های عفاف و حجاب در حوزه های علمیه خواهران

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: در رابطه با موضوع عفاف و حجاب سه قرارگاه تشکیل شده است که شامل قرآن و عترت، سبک زندگی و خانواده، قرآن و اقتصاد مقاومتی است که در قرارگاه سبک زندگی و خانواده به دنبال راهکارهای جدیدی برای تقویت عفاف و حجاب در جامعه هستیم.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در نشست خبری در جمع خبرنگاران در حاشیه دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که بعداز ظهر امروز ششم بهمن در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، از انعقاد تفاهمنامه بین نماینده رهبری در سپاه پاسداران و مدیر مرکز حوزه های علمیه خواهران خبرداد و گفت: این تفاهمنامه با هدف گسترش ارزشهای اسلامی و اهداف نظام  منعقد شده است.

وی با بیان اینکه راهکارهایی که برای این تعامل در تفاهمنامه تنظیم شده است مهمترین بخش آن کادرسازی است، اظهار کرد: این تفاهمنامه در این جهت است که خواهران حوزه علمیه بتوانند در سازمان بسیج روحانیان نقش ایفا کنند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه 160 هزار نفر از طلاب حوزه علمیه خواهر در همه استان ها فعال هستند، تصریح کرد: متأسفانه دشمن تلاش می کند که از ظرفیت حوزه های علمیه و مجامع دینی استفاده کند.

وی با اشاره به نفوذ جریاناتی در حوزه گفت: افرادی با نگاه ساده لوحانه دین را با تفکر سکولار تعریف می کنند و این درحالی است که تفکر سکولار با جریان دین ناسازگار است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور از برگزاری دوره های آموزشی تعالی اساتید برای یک هزار و 400 نفر خبرداد و افزود: در این نشست چهار روزه در مشهد 400 نفر حضور دارند.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی با سه موضوع سبک زندگی، عفاف و حجاب و بصیرت سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: برای طلاب و مبلغان عمومی این سه موضوع برگزار می شود و منبر و خطابه، فمنیسم و جمعیت برای مبلغانی که از سطح اساتید پایین ترهستند برگزار می شود.

حجت الاسلام اسکندری اظهار کرد: برای هر کدام از این موضوعات تعدای کتاب انتخاب شده است که 10 کتاب با موضوع عفاف و حجاب است و پس از قبولی و گرفتن حد نصاب نمره، گواهی مبلغ بودن صادر می شود.

وی با بیان اینکه اگر رتبه بالاتری داشته باشند، این دوره ها برای آنها ادامه دارد، تصریح کرد: آنان می توانند به عنوان استاد در مدارس خودشان فعالیت کنند که این دوره برای اساتید نخستین مرتبه است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران سراسرکشور افزود: در رابطه با موضوع عفاف و حجاب سه قرارگاه تشکیل شده است که شامل قرآن و عترت، سبک زندگی و خانواده، قرآن و اقتصاد مقاومتی است که در قرارگاه سبک زندگی و خانواده به دنبال راهکارهای جدیدی برای تقویت عفاف و حجاب در جامعه هستیم./202/934/ب1

ارسال نظرات