۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۵۴۲
امام جمعه موقت کرمان:

امام راحل برای حفظ نظام و انقلاب همواره بر اجتماع و اتحاد مردم تأکید داشت

امام جمعه موقت کرمان گفت: امام راحل همواره در سخنانشان بر باهم بودن مردم تأکید داشتند و اجتماع و اتحاد را برای حفظ نظام و اهدافش لازم می دانستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام علی(ع) با اشاره به نامه 31 نهج البلاغه، اظهار داشت: در این نامه امام علی(ع) دنیا را جایگاهی گذرا، فانی و زمینه ساز زندگی اخروی معرفی می کند و می فرماید: دنیا داری است که باید در آن بالغ شده، به گونه ای که سزاوار مقامات شایسته شویم سپس از آن جدا شوید و در دنیای جاودانه قرار گیرید.

وی بیان داشت: هیچ مسأله ای همچون مسأله مرگ برای بشر روشن نیست بنابراین اگر دنیا را زمینه ساز آخرت بدانیم، بندگی خدا را می کنیم و عمل نیک انجام می دهیم و اگر دنیا را جایگاه بقاء بدانیم، اسیر زشتی ها شده و بخل،حرص،حسد، جنگ و درگیری رخ می دهد.

حجت الاسلام صباحی ادامه داد: مرگ همچون صیاد در تعقیب صید، به دنبال ما است از این رو از مرگ گریزی نیست پس چه خوب است که مرگ شایسته ای داشته باشیم چنانکه برخی در حال عبادت، کار و خدمت به مردم می میرند همچون شهدای آتش نشانی که در این حادثه اخیر در حال خدمت به مردم شهید شده و مردم ایران را داغدار کردند.

وی در خطبه دوم، با توجه به قرار گرفتن در آستانه دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بازگشت شکوهمند امام راحل به ایران، این ایام را گرامی داشت و گفت: بسیاری از مردمی که در آن دوران حماسه آفریدند، از دنیا رفته اند و بخش زیادی از مردم ما یا در آن روزگار نبودند و یا در سنینی بودند که در وقایع شرکت نداشتند، از این رو برای دستیابی به تاریخ انقلاب راهی جز مراجعه به سندهای مکتوب و مضبوط موجود ندارد.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: مهمترین سند مکتوب انقلاب، وصیت نامه سیاسی ـ الهی امام خمینی(ره) است که در واقع برداشتی آزاد از نهج البلاغه بوده و مسائل اعتقادی، اخلاقی، امور مملکتی در آن موجود است از این رو طبق نظر مراجع و بزرگان چه خوب است که هر اداره و ارگان و نهادی، مطالب مربوط به خود را از آن استخراج کرده و به صورت تابلو در جلوی چشمان خود قرار دهد و به آن عمل کند.

وی عنوان داشت: لازم است همانگونه که کتاب حافظ و سعدی را در خانه داریم، نسخه ای از وصیت نامه امام را در خانه داشته باشیم و مطالعه کنیم تا بدانیم مردم به چه منظور انقلاب کردند و چگونه انقلاب محقق شد؟

حجت الاسلام صباحی با اشاره به بخسشی از وصیت نامه امام (ره)، تصریح کرد: انگیزه الهی و مقصد عالی مردم، ایمان و اجتماع آنان در تحقق انقلاب اسلامی بود از این رو عامل موفقیت ما ایمان و اتحاد است پس این رمز موفقیت را نباید فراموش کرد زیرا نقطه مقابل آن فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف میان مردم است.

وی افزود: امام راحل همواره در سخنانشان بر باهم بودن مردم تأکید داشتند و اجتماع و اتحاد را برای حفظ نظام و اهدافش لازم می دانستند همچنین تأکید بر وحدت برخی اقشار را بسیار مدّ نظر داشتند چنانکه اتحاد میان روحانیت را بسیار ضروری می دانستند و اختلاف آنان را به ضرر ارکان نظام می دانستند.

امام جمعه موقت کرمان در پایان اشاره کرد: امام راحل روحانیت را نماد ملت و دانشگاهیان را نماد دولت می دانستند و معتقد بودند تفرقه میان آنان، جدایی میان دولت و ملت است، پس لازم است در این ایام توجه بیشتری نسبت به آنها داشته باشیم و در حفظ وحدت کوشا باشیم./9703/201/ب2

ارسال نظرات