۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۷۶۵۷۱
خطیب نماز جمعه بوشهر:

ازدواج موقت در جامعه سازماندهی شود

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به ازدواج موقت در جامعه، گفت: ازدواج موقت به عنوان یک راه علاج برای مشکلات شهوانی که ضرورت پیدا می‌کند در فقه شیعه گذاشته‌ شده است اما اگر این سازماندهی نشود و در جامعه رها شود به ابزاری برای فساد و فحشا در جامعه تبدیل می‌شود.
حجت الاسلام حسین دشتی، امام جمعه موقت بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر گفت: اگر خانواده مستحکم نداشته باشیم و به خانواده‌ها نرسیم جامعه ما روی سعادت را نخواهد دید.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر را باید در رده‌های اول کشور در طلاق پیدا کرد، افزود: باید جوانان را به ازدواج ترغیب و خانواده‌ها نسبت به ازدواج آنها سختگیری نداشته باشند.

حجت‌الاسلام دشتی با اشاره به اینکه باید فواید تشکیل خانواده و ازدواج برای جامعه بیان شود، اظهار داشت: آرامش و محبت یکی از فواید تشکیل خانواده است که زن و شوهر در کنار هم به آن دست می‌یابند.

وی با اشاره به ازدواج موقت در جامعه، گفت: ازدواج موقت به عنوان یک راه علاج برای مشکلات شهوانی که ضرورت پیدا می‌کند در فقه شیعه گذاشته‌ شده است اما اگر این سازماندهی نشود و در جامعه رها شود به ابزاری برای فساد و فحشا در جامعه تبدیل می‌شود.

امام‌جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: به متولیان فرهنگی می‌گویم اگر به فکر موضوع ازواج موقت نباشیم و سازماندهی نکنیم مسائلی در جامعه ایجاد خواهد کرد که در قابل کنترل نیست.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی محصول راه امام و شهدایی‌ است که در این راه از جان خود گذشتند و یک موضوع که ضرورت دارد به آن توجه شود مسئله وظیفه ما نسبت شناخت انقلاب و ریشه‌های آن است که باید به جامعه منتقل شود.

حجت‌الاسلام دشتی گفت: دفاع از نظام اسلامی واجب است و باید هویت‌ها و ریشه‌های انقلاب را بشناسیم تا بتوانیم دفاع کنیم.

وی بیان داشت: آن چیزی که مشخصه انقلاب اسلامی است استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، ما استبداد را نمی‌خواستیم.

امام‌جمعه موقت بوشهر افزود: ما دو نعمت بزرگ داریم، یکی رهبری که انسان عادل است و دیگری نظام قانون‌گذاری این مملکت که قوانین آن مبتنی بر هوا و هوس نیست، در برخی کشورها ازجمله آمریکا تمام ظلم‌های که می‌کند از مجلس آن و رأی نمایندگان مردم بیرون می‌آید./846/201/ب2

ارسال نظرات