۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۹۹۴

مردم آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که 500 نفر از شهدا هنوز جسم‌شان باز نگشته و گمنام هستند.
قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که اغلب برنامه‌های فرهنگی بنیاد در روز 22 اسفند روز شهید متمرکز شده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یاران؛ صبغه مردمی دارد و هیچ جناحی نمی‌تواند آن را منحصر و محدود کند.

وی با بیان این‌که همه اقشار جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی شریک هستند و برای حفظ آن هزاران جوان تقدیم اسلام و مکتب تشیع کرده اند، خاطرنشان کرد: مردم برای انقلاب با آرمان‌های بلند هزینه کردند و امروز به شکرانه ایثارگری‌ها حرف انقلاب اسلامی در دنیا زده می‌شود و همه برای این انقلاب همت گمارده‌اند.

صمدیان دهه فجر را یادآور تاریخ، هویت و افتخار ملت ایران دانست و گفت: دهه فجر فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهداست؛ در این میان مردم آذربایجان و تبریز نیز سهم عمده‌ای در به ثمر نشستن این نهضت الهی داشته چنانکه قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز  پیروزی انقلاب اسلامی را بیمه کرد.

وی از برگزاری طرح نامه دانش‌آموزان به یک شهید در سطح مدارس استان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان با نوشتن نامه به شهید خواسته‌ها و نیازها و مشکلات را بیان خواهند کرد؛ همچنین جشنواره جبهه مجازی و نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی در مدارس شاهد و نورالزهرا از دیگر برنامه های بنیاد در ایام الله دهه فجر است.

صمدیان غباروبی از مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و اتیثارگران و ویزیت عمومی رایگان در کلینیک‌های فجر یک و دو تبریز را از دیگر برنامه های بنیاد شهید استان برشمرد و افزود: یادواره های متعدد در چهل روز خواهیم داشت و به صورت ویژه 15 بهمن یادواره شهدای مدافع حرم در مصلی تبریز برگزار خواهد شد تا یاد این شهدای تازه شهید شده را پاس بداریم.

وی با بیان این‌که موزه شهدای استان در فضای محوطه اداره کل آماده میزبانی از تمام مردم خواهد بود، خاطرنشان کرد: همایش ترویج راه شهدا و برپایی نمایشگاه‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر برنامه‌هاست که البته در آستانه قیام 29 بهمن آحاد مردم دیدار با مقام معظم رهبری خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که 500 نفر از شهدا هنوز جسم‌شان باز نگشته و گمنام هستند، گفت: یک هزار و 71 گلزار شهدای روستایی در استان داریم که افتخار خدمتگزاری به 23 هزار نفر جانباز و یک هزار و 902 آزاده و 35 هزار نفر ایثارگر هستیم./202/935/ب1

ارسال نظرات