۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۷۷۲۰۳
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

ضرورت اقدام هوشمندانه و هدفمند رسانه ای در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی

محمدپور گفت: ضرورت اقدام هوشمندانه و هدفمند رسانه ای در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی یک هزار و 210 برنامه فرهنگی در سراسر استان اجرا خواهد شد، اظهار داشت: میزبانی از جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

وی افزود: امسال علاوه بر جشن ها و جنگ های مختلف، یک هزار و 210 برنامه فرهنگی از جمله محافل قرآنی، مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه هنری، جشنواره های شعر و قصه، محافل ادبی و شب شعر برگزار می شود، ضمن این‌که اجرای تئاتر خیابانی، نشست های فرهنگی، یادواره شهدا، دیدار هنرمندان و فرهیختگان با ائمه جمعه و خانواده شهدا، تجلیل از مفاخر، کارگاه شعر و قصه و افتتاح کتابخانه و کانون فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری 66 مورد مسابقه‌ فرهنگی در بخش‌های مقاله، نهج‌البلاغه، تاریخ انقلاب اسلامی، دلنوشته، یادداشت و...، 45 مورد مسابقات هنری در بخش‌های پوستر، عکس، کاریکاتور، گرافیک، نقاشی و...، برگزاری 62 نمایشگاه‌ فرهنگی هنری در بخش‌های مختلف و همچنین برگزاری 27 جشنواره‌ فرهنگی و هنری در دهه‌ فجر پیش بینی شده است.

وی افزود: برگزاری محافل ادبی و شب شعر در سطح استان و همچنین 20 مورد اجرای عمومی تئاتر خیابانی، اجرای 220 مورد جنگ شادی در سطح استان، برگزاری 50 یادواره‌ گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و... نیز از دیگر برنامه کمیته فرهنگی برای دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری 27 مورد نشت‌های فرهنگی، 65 برنامه با موضوع دیدار با هنرمندان و فرهیختگان مؤثر در انقلاب اسلامی، 23 مورد تجلیل از مفاخر، 62 مورد کارگاه‌های شعر، قصه، داستان و ... و همچنین برگزاری 100 مورد نشست‌های گفتمانی از جمله برنامه‌ی کمیته فرهنگی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: در طول دهه‌ مبارک فجر از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ و کانون فرهنگی مساجد نیز طرح‌هایی در این حوزه افتتاح شده و شورای فرهنگ عمومی نیز برنامه‌هایی برای این دهه تدارک دیده است و همچنین عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دهه‌ی مبارک رایگان خواهد بود.

محمدپور با بیان این‌که 24 فیلم منتخب جشنواره در دو سینمای فلسطین و ناجی تبریز اکران می شود، خاطرنشان کرد: اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات،خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز همزمان با سالروز قیام تاریخی 29 بهمن تبریز برگزار خواهد شد که برگزیدگان رشته‌های مختلف در بخش های حرفه‌ای، جنبی و ویژه معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی  با اشاره به این‌که یک هزار و 250 اثر به جشنواره ارسال شد، گفت: اگر چه با اهداف تعیین شده فاصله داریم ولی آثار رسیده هم به لحاظ کیفی و هم کمی تا حدودی رضایت بخش است، بی‌شک رسانه ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای فرهنگی دارند و نسل سوم باید باور کند که تقاوت‌های اساسی در مقایسه با دوران قبل از انقلاب در کشور رخ داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که نقش رسانه ها در انعکاس واقعیت ها غیرقابل انکار است، افزود: ضرورت اقدام هوشمندانه و هدفمند رسانه ای در انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست؛ بی شک نقش رسانه ها به عنوان چشم و گوش جامعه در تبیین دستاوردهای انقلاب غیرقابل اغماض است.

وی با اشاره به این‌که بدون شک اگر جانفشانی ها و ایثارگری های انقلابیون نبود، امروز ما از برکت نظام جمهوری اسلامی محروم بودیم، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی آرمان های مردم برای تعیین سرنوشت خویش و کوتاه کردن دست استکبار جهانی و مداخله کنندگان محقق شد./935/202/ب2

ارسال نظرات