۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۷۳۲۷
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

امام خمینی پرچمدار عصر اخیر غیبت هستند

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که امام راحل مبدأ عصر و تاریخ جدید شدند، گفت: این عصر تا ظهور به نام ایشان شناخته می شود. پرچمدار عصر اخیر غیبت امام(ره) هستند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد دوشنبه شب در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در مؤسسه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، چهل و دومین دعای صحیفه سجادیه را یکی از دعاهای فوق العاده و دارای معارف فرازمند دانست و گفت: امام سجاد(ع) در این دعا از خدا توفیق ختم قرآن را طلب می کند.

وی ادامه داد: ختم قرآن یکی از سنت های اهل بیت(ع) بوده و به مؤمنان توصیه می شود ختم قرآن داشته باشند. این نشان می دهد قرآن دارای یک حقیقت واحد  و یکپارچه بوده و جلال، عظمت و شکوه آن در دیدن چهره کاملش است. روایت نیز می گوید: قرآن در قیامت به شکل انسان کاملی ظهور می کند. یعنی چهره کامل قرآن در چهره انسان نمایان می شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تصریح این نکته که قرآن کل متحد، بهم پیوسته و دارای سیما و چهره خاص خودش است، اظهار داشت: قرائت، تلاوت و تدبیر در قرآن بسیار خوب است ولی باید دانست که ختم آن خود موضوعیت دارد. راز این ختم نیز ارتباط داشتن با کل قرآن و تماشای چهره و سیره آن است.

وی افزود: در ختم قرآن است که تمام زیبایی، جمال، عظمت و... قرآن دیده می شود، یعنی برای دیدن چهره کامل قرآن باید آن را ختم کرد، البته قرائت و تلاوت سیره جاری مؤمن است ولی باید برای ختم آن نیز برنامه داشت، چرا که ختم خود موضوعیت دارد و آن هم ختم مداوم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که امام راحل ختم مداوم قرآن داشتند، گفت: ختم قرآن نباید به قدری طول بکشد که کل را فراموش کرد، باید موالات در ختم قرآن لحاظ شود تا چهره کامل آن را بتوان دید.

حجت الاسلام حاج علی اکبری سوره حمد را آیینه تمام نمای قرآن عنوان کرد و یادآور شد: سوره حمد ام الکتاب است و در این آیینه می توان جمال کل قرآن را تماشا کرد، تداوم در ختم قرآن مؤمن را می تواند به جایگاهی برساند که قرآن به اذن الهی بر قلبش نزول دفعی داشته باشد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنان خود 12 بهمن را یکی از مصادیق یوم الله بیان شده در قرآن دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی خداوند یکبار دیگر پس از قرن ها اراده کرد تا بشریت دورنمایی از حقیقت انسان کامل، انبیا و اولیای الهی را تجربه کند.

وی امام خمینی(ره) را شخصیتی بی نظیر پس از رتبه انبیا و اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: ایشان از معجزات قرآن، اسلام، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند. ایشان از معدود شخصیت هایی بودند که نسبت به قرآن کریم کشف تام داشتند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که امام راحل مبدأ عصر و تاریخ جدید شدند، خاطرنشان کرد: این عصر تا ظهور به نام ایشان شناخته می شود، پرچمدار عصر اخیر غیبت امام(ره) هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیت عالیقدر، عظیم الشأن، مقدس، عارف، عامل و اهل بیتی(ع) بودند که شناختشان به وسیله قرآن میسر می شود، امام راحل حقیقتاً کلمهُ الله و آیت الله بودند، ایشان چنان ضربه شستی نشان دادند که تمام استکبار سیلی خوردند، کابوسی بر سر شیطان بزرگ بودند و فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان سخنان خود رهبر معظم انقلاب را بهترین فرد برای ادامه راه امام راحل بیان کرد و با تأکید بر این که ایشان فرزند خلف خمینی کبیر هستند، گفت: آیت الله اشتهاردی می فرمود: آقای خامنه ای نسبت به آقای خمینی به منزله جلد دوم کتاب انقلاب اسلامی هستند./993/201/ب2

ارسال نظرات