۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۷۷۴۵۷
آیت الله دری نجف آبادی تأکید کرد؛

ضروت پرهیز از تفرقه در انتخابات آتی/ دوقطبی شدن جامعه بزرگ‌ترین ظلم به امام و شهدا است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مردم و مسؤولان باید از دوقطبی شدن جامعه پرهیز کنند، گفت: وحدت و انسجام و پرهیز از تفرقه و آتش افروزی در انتخابات آتی امری لازم و ضروری است و همه باید تابع قانون باشند، دوقطبی شدن جامعه بزرگ ترین ظلم به امام راحل و شهدا به شمار می‌رود.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز در مراسمی که به مناسبت ورود امام راحل به ایران در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد اظهار داشت: حضور آگاهانه در مراسم تشییع شهدای پلاسکو و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه امام راحل احیا کننده ولایت در جامعه اسلامی بودند، گفت: تاریخ هرگز شاهد چنین نقش عظیمی نبود و ولایت نعمت الهی بود که به مردم ایران عطا شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی امام راحل، ابراز کرد: زندگی امام راحل دارای چند فصل متفاوت است، نخستین بخش به دوران حیات شیخ عبدالکریم حائری باز می‌گردد که شیخ با صدور فرمانی از فضلا، علما و شاگردان خویش می‌خواهند که به شهر مقدس قم هجرت کنند و امام راحل نیز با اطاعت از استاد به قم هجرت می‌کنند.

وی افزود: در هنگام وفات آیت الله حائری، امام راحل در قم به عنوان استاد اخلاق، عرفان و فلسفه به تدریس اشتغال داشتند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به آغاز مرحله دوم حیات امام راحل گفت: مرحله دوم با ورود آیت الله بروجردی به قم آغاز شد در آن دوران امام به عنوان مرجعی بزرگ به شمار می‌رفت و شاگرادان فراوانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، مرحوم هاشمی رفسنجانی و غیره در محضر ایشان کسب فیض می‌کردند.

وی ادامه داد: با رحلت آیت الله بروجردی اداره و رهبری حوزه علمیه و رسیدگی به امور مردم از مهمترین دغدغه علما به شمار می‌رفت با این حال امام راحل به هیچ عنوان به فکر رهبری نبود در حالی که ایشان صاحب ویژگیهای خاص رهبری بودند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: زمانی که مساله ایالتی و ولایتی از سوی رژیم شاهنشاهی مطرح شد امام راحل سکوت نکرده و با پیام آتشین فرمودند "مردک می گویم از ایران بیرونت کنند" و این کلام گوهربار در سال 57 با عنایت و الطاف الهی به ثمر نشست و شاه با ذلت از ایران اخراج شد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به کارنامه درخشان 38 ساله انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل منشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان بشریت بودند، ایشان راه جدیدی برای مردم مظلوم جهان گشود و معادلات دشمنان را تغییر داد.

وی افزود: مقاومت در برابر دشمنان، تدوین قانون اساسی، ترسیم ولایت فقیه، تاسیس مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نهادهای دیگر همه و همه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و امام راحل است که امروز رهبر معظم انقلاب حفظ و صیانت می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی خدمتگذار مردم است، رابطه مسؤولان با مردم باید رابطه خادم و مخدوم باشد.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام ملی همواره مورد تاکید اسلام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: توطئه دشمنان و استکبار جهانی عزم ملت ایران را افزایش و سبب وحدت بیشتر مردم ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم و مسؤولان باید از دوقطبی شدن جامعه پرهیز کنند گفت: در انتخابات آتی وحدت و انسجام و پرهیز از تفرقه و آتش افروزی امری لازم و ضروری است و همه باید تابع قانون باشند، دوقطبی شدن جامعه بزرگترین ظلم به امام راحل و شهدا به شمار می‌رود.

امام جمعه اراک در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران کشتی انقلاب و رهبر معظم انقلاب سکاندار آن کشتی هستند، اطاعت از رهبری در عرصه های مختلف اعم از داخلی و بین المللی بر همگان واجب است و دیبلماسی کشور ما باید بر مبنی اطاعت از رهبری صورت بپذیرد./201/813/ب1

ارسال نظرات