۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۶۵۷
امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

اقتدای رهبر معظم انقلاب در همه جهات به امیرمؤمنان/ زندگی رهبری بسیار بی آلایش است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با مقایسه کردن رفتار امیرمؤمنان(ع) در گذشته و رهبر معظم انقلاب در زمان حال، گفت: رهبر معظم انقلاب به مولایشان امیرمؤمنان(ع) اقتدا کرده اند.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: زندگی رهبر معظم انقلاب بسیار ساده و بی آلایش است.

وی در ادامه تفسیر حکمت های نهج البلاغه، افزود: بر اساس منقولات تاریخی امیرمؤمنان(ع) در شبهای ماه مبارک رمضان از گروه های مختلف بلاد مسلمین برای افطاری دعوت می کردند و بعد از خوردن افطاری، برای مردم سخنرانی می کردند، البته غذایی که امیرمؤمنان(ع) می خوردند از غذایی که برای عموم مردم تهیه می کردند پایین تر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه در حال حاضر فرزند علی(ع) نیز راه و روش او را پیش گرفته است، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با اقتدا کردن به مولایشان امیرمؤمنان(ع) در شبهای مبارک ماه رمضان از گروه های مختلف در کشور دعوت می کنند و بعد از میل کردن افطاری برای آنها سخنرانی می کنند، بنده خودم شاهد بودم که در یکی از شبهای ماه مبارک رمضان که در خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، غذای تهیه شده برای عموم، چلومرغ بود ولی رهبر معظم انقلاب کمی آب مرغ و ماست را با نان میل کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مسؤولان کشور باید به رهبر معظم انقلاب اقتدا کنند، تبیین کرد: زندگی رهبر معظم انقلاب بسیار ساده و بی آلایش است، ایشان خودشان را از حداقل های زندگی محروم ساخته اند تا زندگیشان در حدّ فقیرترین افراد جامعه بماند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بازگشت به مبحث، اظهار کرد: در یکی از جلساتی پرسمانی که در زمان امیرمؤمنان(ع) بعد از خوردن افطاری برگزار می شده است، یک نفر از امیرمؤمنان(ع) می پرسد، به نظر شما فصیح ترین و بلیغ ترین شعرا چه کسی است، امیرمؤمنان(ع) پاسخ می دهند، همه شعرا در یک رشته شعری فعالیت نداشته اند که بتوان بهترین آنها را مشخص کرد و برخی از شعرا در رشته مربوط به خودشان بهترین بوده اند.

وی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) خطاب به آن شخص سؤال کننده می فرمایند، فصیح ترین شاعر پادشاه فاجری بوده است که 70 سال قبل از بعثت پیامبر(ص) از دنیا رفته است، در جایی که روزهای جمعه همه شعرا جمع می شده اند و شعر می سرودند و بهترین شعر برای آویزان شدن به خانه کعبه، انتخاب می شده است، معمولاً اشعار این پادشاه با اینکه خالی از محتوای عرفانی بوده ولی به عنوان شعر برتر انتخاب می شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به ضرب المثل معروفی که می گوید «در مقابل توپ چی ترقه زدن معنایی ندارد»، اظهار کرد: نام محلی که شعرای عرب دور هم جمع می شده اند، اَکّاز است، زمانی که پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شدند و آیات قرآن را به این گروه عرضه می داشتند، همه آنها آیات قرآن را به عنوان فصیح ترین جمله می پذیرفتند، به همین سبب آیات قرآن بعد از مدتی رقیبی در فصاحت و بلاغت نداشت.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از شبهای دیگر ماه مبارک رمضان که مردم در خدمت امیرمؤمنان(ع) بودند، امام علی(ع) خطبه ای خواندند و در لا به لای خطبه چندین مرتبه این جمله را تکرار کردند، ملاک کار شما دین است، آن چیزی که شما را از بلا و بدبختی نجات می دهد، تقوا است، زینت شما ادب در رفتار و کردار است و بهترین حصار حلم و صبر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه در دین نقطه کوری وجود ندارد، تشریح کرد: دین مبین اسلام برای همه فعالیتهای ریز و درشت بشر برنامه دارد و نظرات کامل و جامعی را بیان داشته است، از مسأله قضاوت گرفته تا مسأله خوردن و آشامیدن، همه و همه در دین اسلام، تشریح شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاریها اجتماعی نتیجه بی ادبیها است، افزود: رفتار انسان باید مزین به آداب اسلامی باشد، تا دیگران برعلیه آن موضع گیری نکنند./867/201/ب2

 

ارسال نظرات