۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۷۷۷۶۷
معاون وزیر دادگستری:

وظیفه حوزه‌ ایمن سازی جامعه در مقابل شبیخون فرهنگی است

بوربور گفت: حوزه‌های علمیه درخت دین و نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند، در اصل حوزه‌ به دنبال آن است که جامعه را در مقابل شبیخون فرهنگی که رهبری بر روی آن تاکید دارند، ایمن کند.
معاون وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب‌الله بوربور رییس هیات مدیره جامعه خیرین کشور و معاون وزیر دادگستری ظهر امروز در نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه‌های علمیه خواهران كه در تالار آدینه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر و یاد شهدای آتش‌نشان اظهار داشت: از اینکه این همایش مصادف شده است با میلاد حضرت زینب(س) بسیار خوب و مایه افتخار است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه درخت دین و نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت می‌کند، در عصر امروز دنیای کفر درصدد است به کانون خانواده ضربه وارد کند تا ریشه انقلاب و اسلام سست شود، در همین شرایط حوزه علمیه خواهران توانسته پایه دینی و معرفتی زنان جامعه را تقویت کند، در اصل این حوزه‌ها به دنبال آن است که جامعه را در مقابل شبیخون فرهنگی که رهبری بر روی آن تاکید دارند ایمن کند.

معاون وزیر دادگستری تاکید کرد: در حال حاضر ما 80 هزار طلبه خانم در 500 مدرسه را مشغول به تحصیل داریم، اما این میزان در مقابل جمعیت 40 میلیونی بانوان در ایران خیلی کم است، از این رو ما در نظر داریم این جمعیت را از سوی جذب دانشگاهی افزایش دهیم.

بوربور یادآور شد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجهه هستیم این است که در حوزه با 70 درصد خانم فارغ التحصیل رو‌به‌رو هستیم که چنانچه نتوانیم شرایط شغلی مناسبی برای آنها فراهم کنیم جامعه دچار آسیب خواهد شد، به همین منظور به دنبال آن هستیم که از این دانشجویان در آموزش‌های دینی استفاده کنیم.

رییس مجمع خیرین کشور افزود: ما در دنیای امروز با تهدیدات زیادی مواجه هستیم که می‌توانیم آنها را به فرصت تبدیل کنیم، دنیا در قبال کشور ما بیکار ننشسته و به دنبال برنامه‌ریزی‌های دشمن ما نیز باید طراحی و برنامه خاصی داشته باشیم تا عملکرد آنها را خنثی کنیم، در همین راستا اولویت ما برای خیرین هزینه در بخش توسعه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور است.

وی در پایان گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث اسلامی کردن فضای شهری به دنبال ساخت حوزه‌های علمیه خواهران با سه خصلت کارایی، زیبایی و مانایی هستیم، البته از خیران نیز تقاضا داریم برای بسط اندیشه اسلامی به عنوان یک فرهنگ عمومی خیری به دنبال خیرسازی باشند./202/816/ب1

ارسال نظرات