۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۳۹۲
آیت‌الله مهمان‌نواز:

ولایت فقیه مهم‌ترین هندسه و هویت نظام اسلامی است

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) با تدبير و آینده‌نگری وسيع خود، مبانی اسلام و ولایت فقیه را مهم‌ترین هویت و هندسه نظام اسلامي قرار داد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با تبريك ایام‌الله دهه فجر و سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: امام خميني(ره) با بينش جهان‌شمول خود هندسه نظام را براساس ولايت فقيه و دين مبين اسلام تدوين و طراحي كرد.

وي افزود: امام خمینی(ره) پایه‌های انقلاب را به لحاظ مبانی بر اساس فرهنگ دین پایه‌ریزی و با آینده‌نگری و بينش وسيع، ولايت فقيه را به‌عنوان هويت نظام اسلامي معرفي كرد.

وي ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی به‌ عنوان مهندس و معمار نظام اسلامي ايران، براي نخستین بار در دوران طاغوت شعار اسلام ناب محمدي را مطرح و بر اساس آن سیاست‌های انقلاب اسلامي را تنظيم كرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: در آن دوران سياه ملت و کشور ایران هیچ‌گونه استقلالی در مسائل مختلف نداشته و امور جاری كشور به اراده و ميل و دستور بیگانگان اداره می‌شد؛ به طوري كه براي کوچک‌ترین كارها وابسته به كشورهاي بيگانه بوديم و بايد از آنها اجازه می‌گرفتیم.

وي تصريح كرد: در آن شرايط امام خميني(ره) با شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي استقلال از دست رفته ملت ايران را احيا كرد و با سرنگونی نظام طاغوت، استقلال، عزت و اقتدار را به ملت ایران هدیه داد.

آیت‌الله مهمان‌نواز خاطرنشان كرد: در دوران طاغوت شرق و غرب به لحاظ ایدئولوژی به بن‌بست رسیده بود و ديگر قادر به پاسخگویی به پرسش‌های مطرح‌شده از سوی مسلمانان نبودند و به اين وسيله دائم مسلمانان را تحقير می‌کردند تا اينكه امام راحل با انقلاب اسلامي و نگاه همه‌جانبه خود، به مسلمانان شخصيت داد.

وي اظهار داشت: امام خميني(ره) با انقلاب اسلامي ملت ايران را از يوغ رژيم منحوس پهلوي نجات داده و سرنوشت ملت و کشور ایران را دگرگون ساخت و به اين طريق به اسلام و مسلمانان و حوزه‌های علمیه عزت و آبرو بخشید.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بيان اينكه کرامت انسانی و خدمت به اسلام دو گوهر گرانبهای امام(ره) بود که به ملت ایران هدیه داد، افزود: امام خميني(ره) با انقلاب اسلامي، ارزش‌های اسلامي و انساني را تعالي بخشيد و خدمت به اسلام را يكي از مهم‌ترین اهداف انقلاب برشمرد.

وي افزود: امام راحل با انقلاب اسلامی افکار پلید شیوخ مرتجع عرب و جبهه استکبار را رسوا و لشکر ابرهه آمریکا و اسرائیل را از بین برد و به اين طريق ایدئولوژی جدیدی بر اساس مکتب اسلام ناب محمدی(ص) به دنیا معرفی کرد.

آیت‌الله مهمان‌نواز اظهار کرد: با اينكه امروز جبهه استکبار به اقتدار نظام اسلامی ایران به‌ عنوان یک ابرقدرت منطقه‌ای اعتراف کرده؛ اما باز هم با استفاده از انواع روش‌ها و تهاجم‌ها تلاش می‌کند اقتدار ايران را زير سؤال برده و چهره ايران را در سطح بین‌المللی مخدوش کرده و به اين طريق انقلاب اسلامي ايران را مهار كند./9314/202/ب2

ارسال نظرات