۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۷۸۵۷۱
مدیر مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد خبر داد؛

تحصیل بیش از 40 طلبه سطح 3 در مرکز تخصصی معصومیه خواهران شهرکرد

مدیر مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه این استان در سال جاری رتبه نخست کشوری در جذب طلاب را به خود اختصاص داد، گفت: در حال حاضر 9 طلبه در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 13 نفر در رشته اخلاق و 21 نفر در رشته فقه و اصول مشغول به تحصیل هستند.
مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

خانم رحمتی، مدیر مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه مرکز تخصصی این استان شامل طلاب سطح 3 حوزه است، ابراز کرد: در این مرکز تخصصی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی تدریس می شوند که ظرفیت پذیرش این مرکز برای سال تحصیلی جدید رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی معصومیه این استان در سال جاری رتبه نخست کشوری در جذب طلاب را به خود اختصاص داد، افزود: در حال حاضر 9 طلبه در رشته تفسیر و علوم قرآنی، 13 نفر در رشته اخلاق و 21 نفر در رشته فقه و اصول مشغول به تحصیل هستند.

خانم رحمتی با اشاره به اینکه تأمین استاد برای سایر مدارس علمیه خواهران تنها بخش کوچکی از رسالت مرکز تخصصی معصومیه است، اظهار کرد: این مرکز تخصصی در سال 90 با 20 طلبه آغاز به کار کرد که به حمدالله امروز در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مؤسس مرکز تخصصی شهرکرد حضرت آیت الله ناصری، امام جمعه سابق شهرکرد بودند که الحق پیگیری های بسیاری در این رابطه انجام دادند، افزود: در حال حاضر نیز مسؤولیت تأسیس و ریاست هیأت امنا این مرکز بر عهده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد است.

مدیر مرکز تخصصی معصومیه شهرکرد در ادامه به مهمترین فعالیتهای پژوهشی این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیگیری استاد راهنما برای پایان نامه طلاب، برگزاری کرسی های آزاداندیشی با موضوعات مختلف و با توجه به نیازهای روز طلاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سیر مطالعاتی و همچنین برگزاری نشستهای پژوهشی از مهمترین اقدامات در این عرصه بوده است.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به فعالیتهای فرهنگی این مرکز تخصصی، گفت: اعزام طلاب خواهر به مناطق محروم برای تبلیغ دین و نشر معارف ناب اسلامی، برگزاری نشستهای دینی، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و دینی و احکام از مهمترین اقدامات فرهنگی مرکز تخصصی معصومیه بوده است.

وی همچنین مسؤولیت برگزاری مراسم اعتکاف ویژه بانوان در مرکز استان را بر عهده طلاب این مرکز دانست و اظهار کرد: از سال 91 تاکنون این مسؤولیت با افتخار بر دوش طلاب مرکز تخصصی گذاشته شده است و به حمدالله در این عرصه نیز خوش درخشیده ایم.

خانم رحمتی در پایان به برگزاری ویژه برنامه ایام الله دهه فجر در این مرکز تخصصی اشاره کرد و افزود: انشالله نشست بصیرتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام ویژه طلاب مرکز تخصصی در روز دوشنبه 18 بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد./9457/302/ب2

ارسال نظرات