۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۷۸۶۸۶
مسؤول آموزش سطح سه مدرسه علمیه ولی عصر اهواز خبر داد؛

تحصیل 136 طلبه در سطح 3 حوزه علمیه ولی‌عصر/ حضور 15 طلبه در مناطق محروم

مسؤول آموزش سطح سه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به این که 136 طلبه در سطح 3 حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز تحصیل می کنند و در نیمسال دوم سال تحصیلی نزدیک به 30 نفر فارغ التحصیل خواهند شد، گفت: در حال حاضر بالغ بر 15 نفر از طلاب حوزه علمیه در مناطق محروم فعالیت می کنند.
حوزه علمیه

حجت‌الاسلام علی اکبر بهرام پور، مسؤول آموزش سطح سه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در سال تحصیلی 96-95 تغییر و تحولاتی در سطح 3 سفیران صورت گرفته است، اظهار داشت: در این سال نظام درسی سطح سه از سوی شورای عالی منظم و ترم بندی در سیستم آموزشی تدوین شد.

وی با بیان این که در مقاطع زمانی گوناگون تلاش شد تا اساتید برتر کشوری را از استان های قم و تهران دعوت کنیم تا بتوان اساتید مورد نیاز استان و به ویژه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(ع) اهواز را تربیت کرد، ادامه داد: در همین راستا باتوجه به افرایش توانایی طلبه ها به مرور زمان دعوت از اساتید قم کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که 136 طلبه در سطح 3 حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز تحصیل می کنند، بیان داشت: بنا شده که طلاب سفیران هدایت دیگر مدارس نیز برای تحصیل سطح سه تنها به مدرسه حضرت ولی عصر(عج) مراجعه کنند که با حضور این طلاب نزدیک به 200 نفر افزایش پیدا می کند.

مسؤول آموزش سطح سه مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به این نکته که نخستین ورودی های سطح سه این حوزه در نیمسال دوم سال تحصیلی 96-95 تحصیلات خود را به پایان می رسانند و برای ارائه پایان نامه معرفی خواهند شد، گفت: با تسریع در اجرای روند پایان نامه تا سال آینده نزدیک به 30 نفر تحصیل در این مقطع را به پایان خواهند رساند.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به این که در سال آینده از این طلاب به عنوان استاد سطح سه استفاده خواهد شود، بیان داشت: این طلاب به عنوان استاد مشغول به فعالیت می شوند و برخی دیگر نیز به حوزه های علمیه شهرستان ها اعزام خواهند شد تا سطح سه را در این مناطق رونق ببخشند.

وی با اشاره به این که با حضور استاد بومی در میان طلاب ارتباط بین این دو قشر بیشتر برقرار خواهد شد و به یقین از نظر علمی و سطح معلومات می توان طلبه فاضلی را تربیت کرد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز همکاری قابل توجهی با مدارس امین استان خوزستان دارد.

مسؤول آموزش سطح سه مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به این که در این مدرسه ویژه طلاب سطح سه اردوهای جهادی به لحاظ عمرانی و تبلیغی در حال راه اندازی است، افزود: در حال حاضر بالغ بر 15 نفر از طلاب حوزه علمیه در مناطق محروم فعالیت می کنند و تعداد دیگری نیز در ایام گوناگون و باتوجه به نیاز حضور به تبلیغ می پردازند./302/9453/ب1

ارسال نظرات