۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۷۰۶

کاهش محبوبیت رژیم صهیونیستی نزد آمریکایی ها

نتایج یک نظرسنجی حاکی از کاهش محبوبیت رژیم صهیونیستی، نزدیک ترین همپیمان آمریکا در خاورمیانه نزد مردم این کشور است.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه یدیعوت نوشت: اسرائیل قبلا از نظر جایگاه و محبوبیت نزد آمریکایی ها در رتبه ششم قرار داشت اما اکنون جایگاه این رژیم نزد آمریکایی ها 10 پله تنزل پیدا کرده و در رتبه 16 ام قرار دارد که این یعنی خروج این رژیم از دایره 10 هم پیمان برتر و نزدیک تر به آمریکا.

روزنامه مذکور افزود که جایگاه رژیم نزد حامیان احزاب دمکرات و جمهوری خواه آمریکا روز به روز کم رنگ تر و ضعیف تر می شود.

نتایج این نظرسنجی که از سوی موسسه آمریکایی "یوگوف" به عمل آمده است، نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از نظر جایگاه و محبوبیت نزد آمریکایی ها پس از کشورهای کانادا، انگلیس، استرالیا، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، آلمان، نیوزیلند، سوئد، نروژ، سوئیس، هلند، دانمارک، فنلاند و اسپانیا قرار دارد.

در همین راستا، ارئیل کهانا نویسنده پایگاه خبری صهیونیستی " ان آر جی" نوشت که اساس سیاست های دولت جدید آمریکا در قبال اقدامات اسرائیل در فلسطین مبتنی بر شعار " برای ما مهم نیست" است، یعنی اسرائیل هر اقدامی را که مناسب ببیند، مادامی که به منافع آمریکا خدشه ای وارد نکند می تواند برای انجام آن وارد عمل شود.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کهانا اظهار داشت که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ممکن است با شهرک سازی های جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری کاملا موافقت نکند اما هر اندازه اسرائیل خواسته های خود در این زمینه را بالا ببرد، امید اینکه به امتیازات بیشتری دست یابد، وجود دارد.

به رغم اینکه دولت جدید آمریکا هنوز سیاست های کلی خود در قبال خاورمیانه و مسائل مرتبط با آن را شفاف سازی نکرده است، اما این مساله می تواند فرصتی مناسب برای اسرائیل جهت مبادرت به اقدامات مد نظر و دلخواه خود است./982/ب103/د

ارسال نظرات