۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۴۷۸۷۸۱

همایش شعر انقلاب اسلامی ویژه بانوان زینبی برگزار شد

در ششمین روز از دهه فجر همایش شعر انقلاب اسلامی ویژه بانوان زینبی در تالار شهید سید مرتضی آوینی قم برگزار شد.
شعر بانوان انقلابی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این همایش با تاکید بر جایگاه عظیم و رفیع حضرت زینب(س) خاطر نشان ساخت: در مورد شخصیت حضرت زینب مطالعات بسیاری صورت گرفته اما ضرورت توجه بیشتر و معرفی هر چه دقیق تر این بانوی گرانقدر اسلام باید مورد عنایت هر چه بیشتر همه مسئولان باشد و یکی از اقدامات موثر در این امر راه اندازی مجدد کنگره حضرت زینب(علیهاسلام) است.

وی توجه به شعر انقلاب اسلامی و شعر آئینی را دارای اهمیت فراوان دانست و افزود: ما در استان قم بانوان انقلابی بسیاری داریم که در زمینه شعر و ادبیات دارای توانایی ها و استعدادهای فراوانی هستند که برنامه هایی از این دست می تواند زمینه ساز پیشرفت و تعالی آنها و معرفی این هنرمندان به جامعه باشد.

در ادامه این همایش ساراسادات رباط جزی همسر شهید مدافع حرم سعید سامانلو با اشاره به جایگاه و مقام رفیع شهدا نزد پروردگار، اظهار داشت: شهید سامانلو مانند شهدای دیگر مدافع حرم دارای ابعاد برجسته و ممتازی بود که همین نقاط روشن در زندگی او، او را به فیض شهادت رساند.

وی به ابعاد معنوی، علمی و روحی این شهید اشاراتی داشته و در ادامه تصریح کرد: شهدا در زندگی خود اهداف روشن و عملکرد الهی داشتند و بعد از شهادتشان نیز شفیع و دستگیر ما خواهند بود.

همسر شهید سامانلو در ادامه گفت: دفاع از ولایت فقیه و روشنگری در زمینه فرامین رهبری معظم انقلاب از جمله اموری بود که شهید بزرگوار در طول زندگی به آن پایبند بود و در مقاطع و مراحل بسیاری با حسن برخورد خود با جوانان و نسل جدید آنان را شیفته مسیر انقلاب و فرمایشات رهبری می کرد.

همایش شعر انقلاب اسلامی ویژه بانوان زینبی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بسیج جامعه زنان، بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی و شهرداری قم و همراه با قرائت شعر توسط بانوان شاعر انقلابی صبح روز یکشنبه هفدهم بهمن ماه در تالار شهید سید مرتضی آوینی قم برگزار شد./872/د102/ی

ارسال نظرات