۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۷۸۹۷۲
در همایش بصیرتی فجر آفرینان مطرح شد؛

لزوم تمرکز ویژه مسؤولان نظام اسلامی بر فعالیت های قرآنی بقاع متبرکه

مدیر اجرایی بقعه مبارکه خواجه مراد مشهد، «برنامه ریزی برای تربیت حافظان قرآن کریم» را از برنامه های جدی بقاع متبرکه برشمرد و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب در مقوله حفظ قرآن قائل به هدف گذاری حداقل 10 میلیون حافظ قرآن هستند، این مسأله باید یکی از حوزه های ورود بقاع متبرکه به برنامه های فرهنگی باشد.
برگزاري مسابقات حفظ قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود زنجانی، مدیر اجرایی بقعه متبرکه خواجه مراد مشهد، صبح امروز در ابتدای همایش بصیرتی «فجرآفرینان» که به مناسبت دهه مبارکه فجر در این بقعه متبرکه برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برکات و دستاوردهای بزرگی داشته که امروز شاهد ابعاد گوناگون فرهنگی نظامی سیاسی اجتماعی و اقتصادی داخلی و بین المللی آن هستیم.

وی به تشریح برخی از مشهودترین دستاوردهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: یکی از رسالت های ما که برگرفته از اهداف انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب به مراتب روی آن تأکید دارند، اقدامات فرهنگی است و طبق فرمایش ایشان بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند که به لطف خدا این رویکرد، یکی از تدابیر سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به تمام بقاع است.

زنجانی، آشنایی مردم با بقاع متبرکه را از برکات معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و افزود: بسیاری از بقاع متبرکه که شناخته شده نبودند، پس از انقلاب مورد توجه قرار گرفتند و امروز به واسطه این تمرکز نگاه نظام اسلامی به بقاع متبرکه، مردم نیز استقبال فراوانی به این اماکن نشان داده اند.

مدیر اجرایی بقعه مبارکه خواجه مراد مشهد، «برنامه ریزی برای تربیت حافظان قرآن کریم» را از برنامه های جدی بقاع متبرکه برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب در مقوله حفظ قرآن قائل به هدف گذاری حداقل 10 میلیون حافظ قرآن هستند، این مسأله باید یکی از حوزه های ورود بقاع متبرکه به برنامه های فرهنگی باشد.

وی به محوریت قرآنی برنامه های فرهنگی بقعه خواجه مراد مشهد اشاره کرد و گفت: همین امروز 50 کلاس حفظ قرآن تحت پوشش بقعه خواجه مراد قرار دارد و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای طرح های فرهنگی در حاشیه شهر، این کلاس ها با تمرکز بر مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می شود و حدود 700 نونهال در این کلاس ها آموزش های قرآنی می بینند.

زنجانی در پایان ابراز امیدواری کرد همه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی به فعالیت های قرآن محور توجه ویژه ای داشته باشند./202/820/ب1

ارسال نظرات