۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۹۲۸۳
جانشین بسیج اساتید کشور:

سیستم اقتصادی کشور هنوز تحت تأثیر اقتصاد لیبرالی است

حجت الاسلام نصیری فر گفت: ادعای ما این نیست که در نظام اسلامی هیچ مشکلی نداریم بلکه سیستم اقتصادی ما هنوز تحت تأثیر تفکر لیبرالی بوده و ما در اقتصاد مشکل داریم.
اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام عباس نصیری فر، جانشین بسیج اساتید کشور در جلسه ای که ظهر امروز برای بزرگداشت آیت الله مدنی و همایش حوزه انقلابی در مدرسه آخوند همدان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دهه فجر باید تمام تمرکز خود را برای تبیین دستاوردهای انقلاب به کار بگیریم.

جانشین بسیج اساتید کشور گفت: مسأله ای که سبب شد تا نهضت انقلاب در زمان علمای گذشته به ثمر نرسد این بود که حوزه میدان فعالیتی خود را بیشتر در بین اهل سنت قرار داده بود چرا که جمعیت اکثریت مسلمانان را اهل تسنن تشکیل می دادند اما از آن جا که فقه اهل تسن جوابگو زندگی که می خواهد مقابل زندگی مدرنیته غربی بایستد نبود؛ این نهضت نتوانست ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند این نهضت شیعه در زمان قاجار و اوائل پهلوی نتوانست به هدف خود برسد اما مقدمه ای شد برای تشکیل جریان دومی که به وسیله فقه پویای شیعه و به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شده بود.

حجت الاسلام نصیری فر در ادامه افزود: هدف امام این بود که باید ما همه ابواب فقهی را از حوزه ها به درون جامعه آورده و آن ها را عملی کنیم و مدل حکومتی را تدوین کنیم که مبتنی بر نظام تکوین و نظام احسن باشد چرا که در نظام تکوین یک ولی حاکم بر آن است و عدالت در جایی اجرا می شود که ولی خدا و یا نایب آن حاکم باشد.

وی تصریح کرد: امام به جای تکیه بر قدرت های ظاهری به قدرت واقعی ایمان داشته و همواره از آن کمک خواست و به دنبال جابه جایی قدرت نبود بلکه به دنبال جا به جایی منشأ قدرت بود که همان قدرت معنوی و حاکمیت الله است.

جانشین بسیج اساتید کشور افزود: امروز انقلاب اسلامی به عنوان یک مدل تمدن اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جوامع اسلامی عرضه شده و تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: البته این به معنی آن نیست که ما در نظام اسلامی هیچ مشکلی نداریم بلکه سیستم اقتصادی ما هنوز تحت تاثیر تفکر لیبرالی بوده و ما در اقتصاد مشکل داریم.

حجت الاسلام نصیری فر گفت: در نظام لیبرالی هدف از سرمایه فقط سوددهی است حال به هر نحوی باشد که بانک ها به عنوان بنگاه دار متصدی این امر هستند اما در مدل اقتصادی اسلامی این است که باید سرمایه ها ضمیمه کار جدی در جامعه شود تا جامعه ای پویا، فعال و با سوددهی واقعی داشته باشیم.

وی در پایان افزود: جنبه های تمدنی این انقلاب را باید به دنیا عرضه کرد که حوزه های علمیه به عنوان مادر انقلاب باید صاحب فرزندانی باشند تا این تمدن اسلامی را به وسیله شناخت مبانی، مجهز شدن به علم، شناخت تمدن غرب و معرفی جنبه های تمدن اسلامی پیش ببرند./202/979/ب1

ارسال نظرات