۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۳۵۲
وزیر کار:

جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که تولیدگرا باشد

ربیعی با بیان اینکه جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که تولیدگرا باشد، اظهار داشت: جامعه ای که افراد با پول، پولدار می‌شوند آن جامعه رانتی است، در سوی دیگر جامعه‌ای که افراد آن با خلاقیت و ایده به تولید برسند، آن جامعه تولیدگرا است.
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در همایش کارآفرینان و تعاون‌گران برتر، کارگران نمونه آذربایجان‌شرقی در تبریز، با اشاره به روح اقتصادی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نخستین آرزوی امام خمینی(ره) پیشرفت کشور بود و این هدف باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کاهش نابرابری ها از اهداف انقلاب بود، بر ضرورت ایجاد فرصت های برابر اقتصادی تاکید کرد و گفت: روح انقلاب اسلامی ایران تولیدگراست، در جامعه تولید محور کارآفرینی ارزشمند و به کارگر احترام گذاشته می شود، باید با کاهش و رفع نابرابری‌ها و همچنین اهمیت به کرامت انسان‌ها در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب حرکت کنیم.

ربیعی با اشاره به این‌که روح انقلاب در جهت رفع انسداد اجتماعی و سیاسی بود، خاطرنشان کرد: باید اخلاق انقلاب را در جامعه جاری کنیم؛ متأسفانه از اخلاق و معنویت انقلاب قدری فاصله گرفته‌ایم، جنگ تحمیلی شرایطی را فراهم کرد که به معنویت انقلاب برگردیم، اکنون نیز باید این روحیه را در خود پرورش دهیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در بعد اقتصادی، عدالت گرایانه و عدالت جویانه حرکت کرد تا مردم برابر زندگی کرده و فرصت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برابری داشته باشند؛ در حقیقت پیشرفتی که در آن عدالت و رفع نابرابری ملموس باشد، همان مسیر اقتصادی انقلاب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که تولیدگرا باشد، این تولیدگرایی شامل تمامی موارد اعم از تولید فکر، اندیشه، کالا و... است؛ در مقابل در جامعه ای که افراد با پول، پولدار می‌شوند آن جامعه رانتی است، در سوی دیگر جامعه‌ای که افراد آن با خلاقیت و ایده به تولید برسند، آن جامعه تولیدگرا بوده است.

ربیعی با تأکید بر این‌که روح انقلاب در تعاون، کارآفرینی و تولید جاری بوده است، تصریح کرد: ما به باهم بودن نیاز داریم تا بتوانیم با قوت تمام در مسیر پیشرفت حرکت کنیم؛ به عنوان بخشی از دولت معتقد هستم که در برخی بخش‌های کشور، کارهای زیادی نکرده و با حدمطلوب و آرمان‌هایمان فاصله داریم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که بتوانیم برخلاف منتقدین بی انصاف که در تلاش برای هیچ نشان دادن تلاش‌های مسؤولان هستند، روح انقلاب را در حوزه کار، تولید و اقتصاد دنبال کنیم؛ دولت اعتقاد به مدارا و سخت کوشی و همچنین حرکت در جهت عقلانیت دارد./935/202/ص

 

ارسال نظرات