۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۴۴۴
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی ایران مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود

استان حوزه علمیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: ملت بزرگ ایران در بهمن 57 در عمل انزجار خود را نسبت به استکبار و طاغوت نشان دادند.
حوزه علمیه خواهران صحنه p,ci ugldi wpli p,ci ugldi wpli

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر صبح امروز مراسمی با حضور معلمان، دانش آموزان دبیرستان های شهرستان صحنه، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی اورسجی نوده از اساتید حوزه علمیه در این مراسم با عرض تبریک ایام الله دهه فجر، ابراز داشت: روز ۲۲ بهمن روزی است که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) در مقابل استکبار جهانی که تیشه به ریشه اسلام می زند به یاری خداوند متعال به پیروزی رسید.

حجت الاسلام اورسجی نوده افزود: ما در مقابل این انقلاب وظیفه داریم، باید قدردان این انقلاب باشیم، باید به پاس تمام خون ها و رشادت ها در مقابل استکبار بایستیم.

استاد حوزه ادامه داد: استکبار جهانی کمر به ضربه زدن به دین بسته است و سعی دارد با همه امکاناتی که در دست دارد ریشه دین را بزند و ما باید مواظب باشیم و باید همه جانبه از دین و ارزش های دینی دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: همانگونه که خداوند فرموده اند «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»، پیروزی و نصرت از آن دوستان خداست، زیرا که خداوند همیشه با آنها است و آنها را یاری می کند، ما باید با تمام توان و استعدادی که خداوند به ما عنایت فرموده است از دین خدا حمایت کنیم.

حجت الاسلام اورسجی نوده بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران مصداق امر به معروف و نهی از منکر بود، نه لسانی بلکه عملی، این را در عمل ملت بزرگ ایران نشان دادند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حمایت کنونی مردم از نظام اسلامی، اظهار داشت: اکنون ما نیز در محیطی کوچکتر باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج دهیم، به معروف تشویق کنیم و امر کنیم و از منکر باز داریم و آن را سرکوب کنیم اینها تنها با الگوبرداری از سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) میسر می شود.

وی مطرح کرد: باید سبک زندگی را از قرآن فرا گرفت، در خانه قرآن و اهل بیت(ع) بروید و ببینیم چه چیز را برای سبک زندگی درست و اسلامی ارائه داده اند، طبق همان برخورد کنیم.

حجت الاسلام اورسجی نوده خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه ۷۷ سوره قصص چهار تکنیک موفقیت آمیز و چهار سبک و برنامه را برای زندگی ارائه داده است که اگر ما طبق آن عمل کنیم سعادتمند خواهیم شد، اول اینکه آینده نگر باشیم، به فکر آینده خود باشیم و این آینده به معنای زندگی آخرت است یعنی با بهره گیری از دنیا، آخرت خود را بسازیم و دوم اینکه فکر به آینده طوری نباشد که از زندگی دنیا کاملا بریده شویم بلکه باید به درستی از دنیا استفاده کرد و از آن لذت و بهره برد.

وی همچنین ادامه داد: سبک دیگری که قرآن معرفی می کند، این است که از دیگران دستگیری کنیم، همانطور که انتظار داریم دیگران در مشکلات و گرفتاریها از ما دستگیری کنند، ما نیز از دیگران دستگیری کنیم و تکنیک چهارم این است که قدردان باشیم، نمک خور و نمکدان شکن نباشیم، هدف از خلقت انسان و تمامی جن و انس عبادت و پرستش خداوند است پس در کنار تمام این نعماتی که خداوند به ما ارزانی داشته سعی کنیم قدردان باشیم و طاعت او را به جای آوریم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: به زندگی ائمه اطهار(ع) بنگریم و هر آنچه را که دوست دارند انجام دهیم و خود را به آنها نزدیک کنیم و از هر آنچه که دوست ندارند دوری کرده و بیزاری جوییم.

حجت الاسلام اوسجی نوده بیان داشت: سعی کنیم از نماز اول وقت غافل نشویم زیرا نماز اول وقت شاه کلید و گره گشای تمام مشکلات است، اگر می خواهیم در زندگی موفقیتی کسب کنیم و عاقبت بخیر شویم نباید نماز اول وقتمان ترک شود.

وی در پایان ابراز داشت: دختران و زنان جامعه باید سعی کنند از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کنند و حجاب و پوشش خود را حفظ کنند، زیرا حفظ حجاب حفظ حریم و ارزش شخصیت زن است./857/203/ب2

ارسال نظرات