۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۹۸۱
چمران:

انقلاب اسلامی ارزشهای از دست رفته را به ملت ایران بازگرداند

چمران گفت: امام راحل با پیروزی این انقلاب، ارزش های از دست رفته مردم را به آنان بازگرداند.
مهدی چمران

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران پنج شنبه شب در یادواره شهدای ورزشکار و شهدای مسجد جامع بهشهر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان قابل مقایسه نبوده و نیست و امام راحل با پیروزی این انقلاب، مردم را از ظلمات به سوی نور هدایت کرد.

وی دین اسلام را یک دین جهانی دانست و با بیان این که شریعت محمدی دینی برتر در جهان هستی است، افزود: دشمن از این دین هراس دارد و در پی از بین بردن دین اسلام و ارزش های آن در بین مسلمانان است.

چمران با بیان این که همواره در جوامع مختلف، ظلمت ها فراوان است و میلیون ها انسان نیز به دلیل همین ظلمت ها و زورگویی ها کشته شدند، چرا که در تاریکی بودند، خاطرنشان کرد: نور یکی است و مسلمانان باید وحدت داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران مهمترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت و همبستگی ملت ایران عنوان کرد و بیان داشت: اگر وحدت و حضور در صحنه مردم نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نهایی دست پیدا نمی کرد.

وی با بیان این که توحید و وحدت مسأله مهمی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که با وحدت مردم به این جایگاه رفیع رسيده است و این همبستگی امروز نیز باید حفظ شود.

چمران با اشاره به این که ملت ایران در رژیم شاهنشاهی در جهل بودند و طبقات پایین نگه داشته و از نظر مکتب و اعتقادات اجازه فعالیت نداشتند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، جامعه و مردم کشورمان را از این نابرابری ها نجات داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که حاکمانی در کشور ما حکومت می کردند که با انقلاب ما فرسنگ ها فاصله داشتند و ارزشی برای مردم و اعتقادات آنان فائل نبودند، بیان داشت: امام راحل با پیروزی این انقلاب، ارزش های از دست رفته مردم را به آنان بازگرداند.

وی با اشاره به این که امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در اوج بالندگی و اقتدار در جهان هستند، گفت: امروز ما در انقلاب اسلامی و  در دنیای آزاد اسلامی، تنفس می کشیم و باید لحظه به لحظه شکر به جای آوریم.

چمران با بیان این که امروز وضعیت منطقه بسیار بحرانی است و در یمن، لبنان و سوریه و در چندین کشور ختورمیانه ناآرامی و کشتار بیداد می کند، بیان داشت: امروز بلوک نفرین شده عرب با استبداد تمام حکومت می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که در طول هشت سال دفاع مقدس، ایران اسلامی با وجود فشار جنگ با انسجام، مدیریت و رهبری رهبر فرزانه انقلاب بر همه مشکلات فائق آمد، خاطرنشان کرد: اکنون هم باید آن روحیه و مقاومت وجود داشته و همچنانکه در پیروزی انقلاب و جنگ، موفق شدیم اکنون هم به موفقیت برسیم.

وی با بیان این که گذشته ایران گذشته بسیار تاریکی بود، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران از گردنه های مختلف عبور کرد و اگر گذشته ما در کشور دیگری بود اساس کشور برچیده بود.

چمران با اشاره به این که کشورهای بسیاری با انقلاب مخملی ساقط شدند و از بین رفتند، افزود: اما در ایران اسلامی چون مکتب و دین ما اسلام است و با رهبری و درایت ایشان اداره می شود؛ چنین اتفاقی رخ نداده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که رهبری شخصیتی قابل قبول برای مسلمین و نعمت بزرگ انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: کشورمان همچنین دارای مردمی وفادار است که همیشه در صحنه های انقلاب و نظام اسلامی کم نظیر هستند و جوانان و دانشمندان ما با هوش و اعتقادات معجزه کردند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با پشتوانه همین جوانان انقلابی به پیروزی رسید، تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی علیرغم تیم جنگی مجهز و امکانات و تجهیزات دشمن، با همین نیروها و امکانات به پیروزی رسیدیم.

چمران با اشاره به این که دشمن حملات ضد ارزشی سختی را بر ما تحمیل کرده است و باید در مقابل دشمن بایستیم، بیان داشت: امروز جامعه ما باید بداند دشمن سعی دارد ما را از اعتقادات و درون تهی کنند در حالی که ما اسلام را صادر می کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که هر چند که جمعیت و سلاح دشمن در جنگ هست ساله بیشتر بوده است؛  اما قدرت ایمان و اعتقادات ما بال بود و پیروزی نصیب حال ما شد، تصریح کرد: دشمنان اسلام با ظاهر دین کاری ندارند، اما اگر به مسجد، نماز جمعه برویم و راهپیمایی کنیمريال متحد باشیم و تلاش کنیم دشمنی دشمنان افزایش می یابد و به همین دلیل باید تحت فرمان رهبری و با وحدت همه جانبه علیه دشمن ایستاده و با دشمن مقابله کنیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات