۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۹۹۵
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا و بر مبنای ولایت است

استاد حوزه علمیه گفت: امروز انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا(س) و بر مبنای ولایت استوار است چراکه مردم مومن و انقلابی ایران عاشق اهل‌بیت(ع) هستند.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه شامگاه پنج‌شنبه 21 بهمن در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در آستان مقدس امامزاده شعیب برگزار شد، درباره شهادت آتش نشانان، گفت: رسانه ملی درباره حادثه پلاسکو خوب عمل کرد اما جای این گلایه وجود دارد که به لحاظ فرهنگی درباره فداکاری و ایثار آنها باید بیش از این کار می‌کرد.

وی افزود: اگر درباره مردانگی و ایثار این انسان‌های بزرگ کار فرهنگی صورت می‌گرفت از میزان جرم و جنایات در جامعه کاسته می‌شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت در دفاع از ولایت همه هستی خود را به میدان آورند و با شهادت خود نهضت عظیمی را بر علیه دستگاه غاصب بنا نهادند و فرزندان ایشان آن را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه واقعه کربلا الگو گرفته از قیام حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد فراوانی است که مهمترین آنها فداکاری و ایثار برای اسلام ناب محمدی است.

وی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) انسان‌های نالایق خلافت را غصب کرده و امیرمومنان علی(ع) را خانه نشین کردند حضرت فاطمه(س) این مساله را نپذیرفته و در مخالفت با آن تا سرحد شهادت ایستادگی کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت در نشان دادن این مخالفت حتی اجازه ندادند که غاصبان خلافت در تشیع، کفن و دفن ایشان حاضر شوند، بنابراین از امیرمومنان علی(ع) خواستند که ایشان را شبانه و مخفیانه غسل داده و در قبری بی‌نشان دفن کنند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی اضافه کرد: این نحوه اعتراض حضرت زهرا(س) نسبت به خلفای ظالم زمان خود برای همه عصرها و نسل‌ها پیام دارد که ایشان هیچ گاه از خلفایی ظلم و ستم را به عنوان حاکم قبول نکرده بودند.

وی در خصوص علت اعتراض حضرت زهرا(س) نسبت به خلفای زمان خود، گفت: اعتراض بانوی دو عالم نسبت به این خلفا مربوط به مساله حق و باطل، ایمان و نفاق، کفر و اسلام بود که سبب انحراف مسلمانان از مسیر حق می‌شدند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا(س) و بر مبنای ولایت استوار است چراکه مردم مومن و انقلابی ایران عاشق اهل‌بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) چهل شبانه روز به همراه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در خانه بزرگان اصحاب پیامبر(ص) رفته و با آنها صحبت می‌کردند که جلوی انحراف را بگیرند واجازه ندهید اسلام از دست اهل آن بیرون رود، چراکه امیرمومنان علی(ع) به خلافت نیاز ندارد بلکه  بشریت به علم، مدیریت و عصمت امیر نیازمند است.

وی افزود: ایشان همان زمان فرمودند: که اجازه ندهید امیرمومنان علی(ع) خانه نشین شود اگر کار از دست اهل آن بیرون رود مردمی خبیث و بی‌دین بر سر کار می‌آیند که جان و ناموس مردم بسیار به خطر می‌اندازند./201/807/ب1

ارسال نظرات