۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۰۲۶۱

پول خیریه مسلمانان در آمریکا توقیف شد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا پول جمع‌‌‌آوری شده برای خیریه را تنها به این دلیل که جمع‌آوری کننده آن مردی دارای فامیلی «اسلام» است، توقیف کرد.
مسلمانان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، «مامونول اسلام»، شهروند انگلیسی‌تبار مقیم آمریکا که 400 پوند برای اهدا به بانک غذایی انگلیس و شرکت آمریکایی «ایونت‌برایت» با هدف کمک به نیازمندان جمع‌آوری کرده بود، از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا در فهرست ممنوعین فعالیت اقتصادی قرار گرفت.

وی که غیرمسلمان و یک حسابدار از شهر«بدفورد» انگلیس است، در این باره گفت: به خاطر فامیلی من که اسلام است، دفتر آمریکایی آزادی اقتصادی مرا محدود کرده است و این چیزی فراتر از تبعیض است که با کلمات نمی‌شود توصیفش کرد.

اسلام افزود: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا با اینکه تمام مشخصات مرا دارند، از من اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مسلمان هستم یا نه، می‌خواهند و تمام پول جمع‌آوری شده برای خیریه را توقیف کرده‌اند.

به نوشته ایکنا، وی پس از ارسال چندین نامه و تهدید دفتر آمریکایی مبنی بر اقدام قانونی علیه آن، موفق شد از طریق شرکت «ایونت‌برایت» که تسهیلات جمع‌آوری کمک‌های مردمی را ارائه می‌دهد، پول خیریه را پس بگیرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC) یک آژانس اجرایی و اطلاعاتی مالی است که زیر مجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا محسوب می‌شود و وظیفه آن برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور است./847/ب102/د

ارسال نظرات