۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۸۰۲۸۹
دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان:

انقلاب اسلامی ایران محور تمام جنبش‌های مسلمانان است

دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان گفت: انقلاب اسلامی ایران، محور تمام جنبش‌های مسلمانان است.
همایش بزرگ مسؤولین هیئات مذهبی و مداحان سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین راجا ناصر عباس جعفری در همایش «نسیم وحدت» که با حضور 350 فرهیخته و دانشمند از 3 کشور هند، پاکستان و بنگلادش برگزار شد، اظهار کرد: آشنایی با این انقلاب و بهره‌گیری از پیام‌ها و دستاوردهای آن امری ضروری و مهم به شمار آمده زیرا این انقلاب استکبار را شکست داده و توانسته زمینه‌ای فراهم سازد تا بسیاری از مسلمانان به آزادگی دینی دست یابند.

وی دنیا را دارای دو قطب شرقی و غربی دانست و عنوان کرد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا بشریت را از اسلام دور ساخته ولی امام خمینی(ره) توانست تمامی انسان‌ها را به سوی خداوند هدایت کند و از تاریکی شرق و غرب نجات دهد.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان افزود: انقلاب اسلامی ایران؛ انقلابی توحیدی و الهی است که باید تمامی مسلمانان از آن درس گرفته و مطالب ارزشمندی از آن بیاموزند.

دشمن‌شناسی؛ پیام انقلاب

وی بیان کرد: کشور پاکستان با جمهوری اسلامی ایران هم‌مرز بوده و استکبار جهانی بیشترین تمرکز خویش را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفت درحالی‌که شبه قاره بیشترین آمادگی را برای پذیرش افکار انقلابی با خود به همراه دارد.

حجت‌الاسلام جعفری عنوان کرد: «شهید عارف حسینی» یکی از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای به شمار می‌آید که افکار امام خمینی(ره) را به خوبی درک کرده و تلاش داشته تا پیرو خط ایشان باشد.

وی ادامه داد: دشمن‌‌شناسی؛ نخستین گامی است که براساس آن می‌توان استکبار جهانی را از بین برد و تفرقه میان مسلمانان را بر هم زد بدین‌ترتیب می‌توان هویت و شخصیت کشوری را در برابر کشورهای بیگانه حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه عدم شناخت دشمن موجب شده تا هویت جامعه بشری به خطا رفته و فراگیری آموزه‌های رهبری در جامعه اسلامی زمینه‌ای فراهم می‌سازد تا گام‌های ارزشمندی برای دست‌یابی به پیشرفت برداشته شود، ادامه داد: دشمن تلاش دارد تا با بهره‌گیری از روش‌های گوناگون همانند: بزرگ جلوه دادن اختلافات فکری زمینه‌ی بروز خطاهای گوناگون را در شبه قاره فراهم سازد تا جایی که اتحاد میان مردم شبه قاره موجب می‌شود تفرقه از این منطقه برچیده شود.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان با اشاره به اوضاع منطقه شبه قاره عنوان کرد: بسیاری از حاکمان این منطقه بر اثر بی‌درایتی خویش نتوانسته استقلال را حفظ کنند و این امر زمینه‌ای فراهم ساخته تا وحدت در جامعه این منطقه بر هم خورد.

تشریح جایگاه شبه قاره

وی اظهار کرد: شبه قاره از لحاظ وسعت در کشورهای هند و بنگلادش قرار داشته و از لحاظ فرهنگی، متون، منطقه جغرافیایی و ژئوپلیتیک بسیار حائز اهمیت و برجسته است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به تلاش دشمن برای دوری از افکار انقلابی عنوان کرد: دشمن با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌خواهد مردم این منطقه را از فکر انقلابی جدا ساخته و در این منطقه تفرقه‌اندازی گسترده‌ای انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ملت شبه قاره دارای وحدت بوده و استقلال بسیاری با خود به همراه دارد، بیان کرد: شبه قاره با تهدیدهای فراوانی روبروست که این خطر بزرگی برای جهان اسلام به شمار می‌آید.

وی شیوع تکفیر را از شبه قاره دانسته و افزود: تکفیریت از انگلستان شروع شده و سپس در دیگر مناطق ترویج یافت بدین‌ترتیب با وحدت و یکپارچگی می‌توانیم تکفیر را نجات داده و با الهام‌گیری از این ملت در تمامی میادین با آنان مبارزه کرد.

پیروی از آموزه‌های انقلاب

وی شناخت منافع ملی و مقدم داشتن منافع جهان اسلام را یکی از جمله خصوصیات رهبر جامعه اسلامی برشمرد و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران به خوبی انتقال‌دهنده‌ی این پیام ارزشمند در میان مسلمانان بوده تا بدین‌ترتیب بتوانند از شر استکبار جهانی رهایی یابند.

دبیر کل مجلس وحدت مسلمانان پاکستان تجربه‌آموزی از ایران را یکی از نکات محوری در دنیای کنونی دانست و بیان کرد: این امر موجب شده تا روابط میان کشورها توسعه یافته و زمینه‌ی اتحاد مسلمانان شبه قاره فراهم شود و راهکارهای بسیار مناسبی برای مقابله با تفرقه و اختلافات در جامعه کنونی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: حمایت از مظلومان نیز زمینه‌ی اتحاد را در جامعه کنونی فراهم ساخته و مانع از ستیز مسلمانان با یکدیگر می‌شود که این امر موجب می‌شود تا بسیاری از کشورها بتوانند با بهره‌گیری از این روش به وحدت اسلامی دست یابند.

لازم به یادآوری است؛ این مراسم در محل مرکز همایش‌های اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به همت مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد./934/101/ب2

ارسال نظرات