۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۸۰۳۷۰
آیت الله مهدوی:

امام عصر سرّ خداوند است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در تفسیر دعای معروف«اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها»، گفت: بر اساس آیات قرآن همه ائمه مستودع در وجود حضرت زهرا(س) هستند و سرّ مستودع تنها امام عصر(عج) است چرا که ایشان از نظرها غایب هستند.
آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگاز خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان در جلسه اخلاق بعد از ظهر امروز که مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: امامت بزرگترین ودیعه الهی است.

وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت روز شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: امروز بنا به قولی روز شهادت حضرت فاطمه(س) است و بنده قصد دارم در این روز، به تفسیر دعای«اللهم صل علی فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها و سر المستودع فیها»، بپردازم.

آیت الله مهدوی در تفسیر عبارت«المستودع»، اذعان کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند ودیعه ای به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است که طبق روایات معصومین(ع) این ودیعه بزرگ، نعمت ولایت و امامت اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان اظهار کرد: شاید منظور از عبارت«سرّ المستودع» وجود مبارک امام عصر(عج) باشد چرا که همه ائمه(ع) مستودع هستند و امام عصر(عج) به سبب پنهان بودن از نظرها، به عنوان راز و سرّ پنهان در وجود حضرت زهرا(س) مطرح هستند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سرّ بودن حضرت مهدی(عج) از نظرها نباید سبب دور ماندن ذهن انسان از وجود ایشان شود، اذعان کرد: اگر توصیه شده است بهترین اعمال در زمان غیبت انتظار فرج است، برای توجه دادن دلِ انسان ها به امامی است که از نظرها مخفی شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: انتظار فرج برای این بهترین عمل در دوران غیبت است که شیعه با توجه به سرپرستی امام عصر(عج)، خودش را پاک نگه می دارد.

وی گفت: دلیل تشرفات افراد مختلف خدمت امام عصر(عج)، برای این است که مردم وجود ایشان را انکار نکنند، البته هر تشرفی پذیرفتنی نیست، بلکه تنها افرادی می توانند ادعای تشرف خدمت امام عصر(عج) را داشته باشند که در طول زندگی شان انسان های درستکاری بوده اند.

آیت الله مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که تشرفات شان خدمت امام عصر(عج) پذیرفتنی است به سبب اینکه مرید پیدا نکنند، خودشان تشرفات شان را نقل نکرده اند، بلکه نفر دومی تشرفات شان را می دیده و با کسب اجازه از خودشان بعد از مرگ، تشرفات را برای دیگران نقل می کرده است./867/202/ب1

ارسال نظرات