۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۰۴۷۵
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت زهرا نماد حقانیت اسلام هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حضرت زهرا(س) نماد حقانیت اسلام است، ایشان بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) همچون یک بانوی انقلابی در برابر تحریف جامعه ایستادگی کردند و در نهایت در همین راه به شهادت رسیدند.
سبک زندگی حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری صبح امروز در جمع دانش آموزان مدارس دخترانه شهید رضایی و شهید مطهری، عنوان کرد: دین اسلام کرامت حقیقی زن در جامعه را احیا کردند، دین اسلام در اوج جاهلیت عرب ظهور کرد و پیامبر اکرم(ص) با تمام توان کوشش کرد تا همه اقشار جامعه را به سوی خداوند و زندگی در جامعه‌ای که در آن فضل و رحمت حاکم است، دعوت کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از روشنفکران گمان می‌کنند آثار مدنیت و زندگی مدرن فقط از غرب آغاز شد و قبل از آن در دیگر کشورها و مناطق جهان توحش و زندگی غیر انسانی حاکم بود در حالی که اینگونه نبوده و در واقع غربیها اصول زندگی صحیح را از اسلام فرا گرفتند زیرا خود آنان سالها تحت سلطه کلیسا مورد استثمار قرار داشتند و در قرون وسطی از علم و دانش بی بهره بودند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: سهم بانوان در اداره امور جامعه اگر بیشتر از مردان نباشد کمتر هم نیست زیرا مهمترین مسؤولیتهای اجتماعی از جمله تولد فرزند و تربیت آن، نظافت و پاکیزگی محیط خانواده و اعضای آن و برنامه ریزی برای اقتصاد خانواده بر عده آنها قرار دارد، به همین دلیل بانوان باید با توجه به جایگاه و مسؤولیت مهمی که در جامعه دارند در عرصه‌های مختلف حاضر شوند.

حجت الاسلام جاوری تصریح کرد: زندگی غربی الگوی مناسبی برای حضور زن در جامعه ارائه نمی‌کند زیرا مبنای تفکری که قوانین حاکم بر زندگی مردم کشورهای غربی را نتظیم کرده یک تفکر الحادی و ضد دینی بوده که در آن زن ابزاری در دست مردان و وسیله‌ای برای رونق تجارت در نظر گرفته شده است.

وی تفکر اسلامی را مبتنی بر ارزش گذاری به زنان و ایجاد زمینه‌های مناسب برای حضور توانمند آنها در جامعه دانست و افزود: زن در تفکر اسلامی رکن اساسی و زیربنایی جامعه است، پیامبر اسلام(ص) دست دخترشان می‌بوسیدند، برخی گمان می‌کنند این اقدام تنها به دلیل محبت پدر و فرزندی بوده است در حالی که این رفتار برای ایجاد یک فرهنگ در زندگی انسانی انجام می‌شده تا نشان دهد که احترام به مقام زن با شأن مردان تعارض ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از نظر اسلام کسی حق ندارد زن را ابزار فروش کالاهای تجاری قرار دهد یا از او برای مقاصد غیر انسانی استفاده کند، از نظر تفکر اسلامی زنان باید مدارج عالی علمی را طی کرده و با انواع توانمندیهای اجتماعی مسلط شوند زیرا داشتن زنان توانمند مهمترین نیاز برخورداری از یک جامعه سالم و پرنشاط است.

حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، اذعان کرد: حضرت زهرا(س) نماد حقانیت اسلام است، ایشان بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) همچون یک بانوی انقلابی در برابر تحریف جامعه ایستادگی کردند و در نهایت در همین راه به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) با کسانی که بر خلاف وصیت پیامبر اسلام(ص) رفتار کرده و حق خلافت را غصب کردند به مخالفت پرداختند و شجاعانه سخنان پیامبر را برای دیگران تکرار کردند، این رفتار باید به عنوان الگویی برای بانوان جامعه ما هم باشد زیرا انقلاب اسلامی فرصتی را فراهم کرده است تا ارزشهای حقیقی زنان در جامعه احیا و زمینه مناسبی برای فعالیت آنها فراهم شود و آنان نیز باید از این موقعیت برای نشر معارف الهی استفاده کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبق فرموده امام راحل مدارس و مساجد سنگرهایی برای نشر احکام اسلام و آرمانهای انقلاب است اما بدون حضور فعال بانوان در این زمینه موفقیت کاملی به دست نمی‌آید زیرا نیمی از جمعیت جامعه بانوان هستند و افراد انقلابی از این گروه باید در راستای انجام رسالت دینیو انقلابی خود فعالیت کنند./202/868/ب1

ارسال نظرات