۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۶۹۲
نماینده بعثه رهبری در عراق:

گسترش حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با تأکید بر نقش‌آفرینی فرامرزی حوزه های علمیه ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ فرصت خوبی برای حوزه های علمیه جهت تربیت نیروی کارآمد، مفید و آشنا به زبان‌های روز دنیا فراهم شده است.
حجت الاسلام نجفی روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق امروز در جمع تعدادی از طلاب استان مرکزی با اشاره به نیاز جامعه به عالم متعهد، بابصیرت و زمان‌شناس اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان زمینه برای نشر معارف اهل بیت در دنیا محیاست.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق با تأکید بر نقش‌آفرینی فرامرزی حوزه های علمیه ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ فرصت خوبی برای حوزه های علمیه جهت تربیت نیروی کارآمد، مفید و آشنا به زبان‌های روز دنیا و اعزام به کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی فراهم شده است.

وی خودسازی و مجهز شدن به علوم روز و پاسخگویی به پرسش های معرفتی جامعه را ضروری دانست و افزود: خداوند دو عامل را رمز موفقیت برشمرده و وعده داده هر کس این دو اصل را داشد، راه‌های موفقیت را به او نشان می دهد. اولین عامل تلاش و کوشش و عامل دوم اخلاص و وصل به اندیشه الهی و توکل بر خداست.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی با استناد به آیه قرآنی گفت: هر کجا تلاش و اخلاص تجلی کند؛ موفقیت و پیروزی در امور خود را ظاهر می کند و امداد الهی ظهور می یابد. طلاب علوم دینی بایستی با تمسک به قرآن و عترت در مسیر ترویج اندیشه اهل بیت عصمت و طهارت گام های بلند بردارند.

وی پاسخگویی به نیازهای معرفتی نسل جوان جامعه را از جمله وظایف خطیر روحانیت در عصر حاضر دانست و از طلاب خواست هدف خود در تحصیل علوم حوزوی را مشخص کرده و مقصد نهایی را معین کنند و گفت: باید مشخص کنید که می خواهید فقیه، مفسر، فیلسوف، خطیب شوید که از هر کدام از این زمینه های فعالیت؛ لوازمی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق بطلب مجهول را محال دانست و گفت: قبل از هر چیز باید مطلوب مشخص و معین باشد و حتی غایت و نتیجه عمل قبل از آنکه در عالم خارح محقق شود، در ذهن باید متصور شود تا انگیزه حرکت را در انسان بیشتر کند.

وی با تأکید بر لزوم بصیرت، دشمن‌شناس، تشخیص حق و طباطل و موضع‌گیری گفت: چه بسا افرادی بودند که در اثر بی بصیرتی سقوط کردند و آب را به آسیاب دشمن ریختند و ناگاهانه با دشمنان هم صدا شدند، باید هوشیار بود و با چشم باز دوست و دشمن را از هم جدا کرد و در مواقع حساس تصمیم درست گرفت./935/ب202/د

ارسال نظرات