۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۹۱۱
معاون فرهنگی اوقاف آذربایجان‌غربی:

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از برگزاری آزمون کتبی طرح سراسری تربیت حفظ قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این رویداد قرآنی با شرکت نزدیک به 10 هزار نفر در مصلاها و مساجد جامع شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام برادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون قاری و حافظ قرآن در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 شروع شده‌است و امسال پنجمین سال اجرای این طرح در سطح کشور است.

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه متعهد شده‌ بود در چهارمین سال اجرای طرح، یک میلیون حافظ قرآن تربیت کند که با تحقق بیش از 100 درصدی شاهد تربیت یک میلیون و 200 هزار حافظ قرآن کریم تا پایان سال 94 در کشور بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال 400 هزار نفر در کشور در طرح تربیت حافظان قرآن کریم نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: آزمون کتبی پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم  در رشته‌های یک جزء، دو جزء،20 جزء و جزء کل برگزار می‌شود که علاوه برشرکت کنندگان در کلاس‌های حفظ مراکز تخصصی، سایر افرادی که در زمینه حفظ قرآن فعالیت دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

حجت الاسلام برادری به عملکرد آذربایجان‌غربی در اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته، 69 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان نام شرکت کردند که از این تعداد نزدیک به 10 هزار نفر امسال در آزمون کتبی شرکت می‌کنند.

وی افزود: آزمون کتبی طرح سراسری تربیت قرآن کریم همزمان با سراسر کشور روز پنج شنبه 28 بهمن ماه در مصلاها و مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

حجت الاسلام برادری با اشاره به فعالیت 300 مربی قرآن کریم در طرح تربیت حافظان قرآن استان، گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بدون حمایت‌های دولتی و با تکیه بر درآمد امامزادگان و موقوفات قرآنی در استان اجرا می‌شود که امیدواریم با همگرایی و همکاری بین دستگاهی شاهد بهره‌گیری از امکانات دولتی در این راستا باشیم.

وی به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در زندان ارومیه اشاره و اظهار کرد: حدود 600 نفر از زندانیان ارومیه روز پنج شنبه در آزمون طرح تربیت حافظان شرکت خواهند کرد که قبول شدگان عفو در مجازات را شامل می شوند./936

/202/ب2

 

 

ارسال نظرات