۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۸۱۵۷۵
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

مردم با فتنه گران آشتی نمی‌کنند/رفع مشکلات اقتصادی مطالبه مردم از مسؤولان است

خطیب نماز جمعه تهران با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، این حضور را به معنای عدم گله مندی از مسؤولان ندانست و بر رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تقدیر از حضور پرشور مردم ولایی ایران اسلامی در مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن، گفت: این حضور مشت محکمی بر دهان یاوه گوی دشمن بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این زمینه، تکلیف را شکر بارگاه الهی دانست و گفت: باید سر به آستان خدا به عنوان سجده شکر بگذاریم که خدا این دل، همت و بصیرت را به ما داده است؛ از همدیگر تقدیر و تشکر کنیم و این روحیه و بصیرت را مبارک باد بگوییم.

امام جمعه موقت تهران در تحلیل این راهپیمایی، نکاتی را یادآور شد و گفت: یکی از پیام های راهپیمایی 22 بهمن امسال که از نظر حضور مردمی افزایش چشمگیر و کمی داشت این بود که دست خدا به همراه ملت ایران است و خدا می خواهد آنان را در دنیا به عنوان برترین مردم عالم معرفی کند.

مردم استقامت کردند دشمن اعتراف کرد

وی در ادامه از مقام معظم رهبری به عنوان چشمه بصیرت نام برد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار پرسنل نیروی هوایی فرمودند جواب رییس جمهور آمریکا را مردم در روز راهپیمایی 22 بهمن خواهند داد، قلوب مردم با ایشان همراه است و او روح مردم است که این مسأله را پیش بینی می کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه حضور حماسی مردم سبب اعتراف دشمنان شد، اظهار داشت: در هیچ سالی دشمن اینگونه اعتراف به حضور جمعیت های میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن نمی کرد و این اولین بار بود که استقامت مردم آنها را به عقب راند و به این حضور پرشور اعتراف کردند.

وی تأکید کرد: باید همه بدانند انقلاب مردم انقلاب فقاهتی، ولایتی، حسینی و اسلامی است و در انقلاب اسلامی با رهبری ولایت رخ داده است، اگر مردم حضور اینچنینی دارند معنایش این است که ما انقلاب کردیم و صاحب انقلاب و نگهبان و محافظ انقلاب هم خودمان هستیم.

رفع مشکلات اقتصادی مطالبه مردم از مسؤولان

امام جمعه موقت تهران حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را به معنای عدم گله مندی از مسؤولان ندانست و گفت: مردم با تلخی هایی مانند رکود، گرانی، بیکاری، شیوع اعتیاد و تبعیض دست و پنجه نرم و از مسؤولان رفع این مسائل را مطالبه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوع آشتی ملی از سوی برخی افراد، تصریح کرد: انسجام و همدلی معنوی و انقلابی مردم نشان داد که حرف بعضی ها که گویا می خواهند اعلان موجودیت کنند و در فتنه 88 سهم داشتند و زیان های غیرقابل جبرانی به مردم وارد کردند، زبان درازی است.

مردم هرگز با فتنه گران آشتی نمی کنند

آیت الله صدیقی حضور فراگیر مردم به ویژه جوانان و نوجوانان را در راهپیمایی 22 بهمن امسال یادآور شد و گفت: جوانان و نوجوانان هم که امام را ندیدند و جبهه را درک نکردند، با حضور فراگیر، حماسی و عاشقانه خود اعلان کردند که با همه وجودمان انقلاب را باور کرده ایم؛ چه کسی با چه کسی قهر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم با آنهایی که با امامت نساختند، فتنه کردند و بسیجی را برهنه کردند و کتک زدند و اصل نظام را قبول نداشتند و شعار نه لبنان و نه غزه سر دادند و انواع هتاکی را به مقدسات و شعائر انقلاب و امام دادند و اکنون سخن از آشتی ملی می کنند هرگز آشتی نخواهند کرد.

دشمن توان ورود به جنگ نظامی علیه ملت ایران را ندارد

خطیب نماز جمعه تهران هچنین سخن مسؤول اتحادیه اروپا را که گفته بود اگر برجام نبود جنگ حتمی بود را دروغ خواند و گفت: اگر دشمن با ما نمی جنگد به خاطر این است که توان جنگ را در خود نمی بیند، ملت ما تا آخر ایستاده اند و هرگز عقب نشینی نمی کنند.

وی تأکید کرد: اگرآمریکا و قدرت های استکباری جهان سلطه به ما حمله نمی کنند معلول اقتدار و روحیه دینی و حکم جهاد واقعی و اهل بیتی (ع) است و اینها از این روحیه ایثارگرانه و شهادت طلبانه ای که در کنار آن قدرت نظامی بی نظیری وجود دارد، می هراسند.

آیت الله صدیقی گفت: دشمن با فرافکنی می خواهد افکار ملت ایران را به برجامی که خاصیتی نداشت توجه دهد و مسؤولان را از دو جنگ اقتصادی و فرهنگی که الآن درگیر آن هستیم و از اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب یک برنامه کارشناسی و مطالعه شده را گام به گام به مسؤولان تفهیم می کنند، غافل کند.

آمارهای رسانه ای مسؤولان با وضعیت مردم تناسبی ندارد

وی خاطرنشان کرد: بر مسؤولان واجب است به عنوان ادای دین به این مردمی که 22 بهمن آمدند و به آنان امنیت و دلگرمی دادند و هم برای اینکه مردم را در جایگاه خود مورد اکرام قرار دهند، به مشکلات اقتصادی و مسأله معیشت آنان حساسیت نشان دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسؤولان نباید بگویند چه کار کنیم بلکه باید توضیح دهند چه کار کرده اند و برای مشکلات مردم چاره اندیشی کنند، گفت: چیزی را بگویید که مردم در زندگی لمس کرده اند نه اینکه آمارهای رسانه ای بدهید که با وضعیت مردم هیچ سازگاری ندارد.

پایان بخش سخنان آیت الله صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران هشدار به حکام بحرین و عربستان بود که وی در ابتدا با اشاره به حوادث بحرین، گفت: مردم بحرین که استقلال کشور خود را می خواهند و استبداد را نمی خواهند قطعا پیروز هستند.

وی خطاب به حکام بحرین و عربستان که به مردم بحرین و یمن ظلم می کنند، اظهار داشت:  شما در پیشگاه خدا و دادگاه وجدان بشریت مغضوب هستید و شکست در انتظار شما و نابودی شما نزدیک است./920/201/ص

ارسال نظرات