۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۶۰۸
امام جمعه بندرعباس:

تمامی افراد جامعه در حد توان خود به مستمندان و محرومان کمک کنند

امام جمعه بندرعباس دستگیری از نیازمندان و تهی دستان را یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی دانست و گفت: تمامی افراد جامعه در حد توان خود به مستمندان و محرومان کمک کنند.
آیت الله نعیم ‌آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه های این هفته شهرستان با تأکید بر لزوم دستگیری از فقرا و نیازمندان، گفت: قرآن کریم بر این مساله تأکید کرده، چرا که حمایت ازمحرومان دوستی خداوند، آسایش دنیا و آخرت را به همراه دارد.

وی افزود: انسان باید روحیه گذشت و ایثار را در خود احیا کند و در راستای رفع مشکلات دیگران از هیچ گونه کوششی دریغ نکند.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه خشکاندن ریشه های فقر باید بیش از کمک کردن به فقیر مورد توجه قرار گیرد، گفت: شیوه کمک رسانی به نیازمندان باید به گونه ای باشد که افراد نیازمند و فقیر بتوانند روی پای خود بایستند.

وی بیان کرد: باید تا هنگامی که افراد نیازمند از جمله یتیمان و زنان بی سرپرست برای رفع نیازشان بتوانند به خود متکی باشند، از آنان دستگیری شود.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به حدیثی مبتنی بر رسیدگی به حال محرومان، اظهار داشت: هر کس با انفاق و نیکوکاری دل مؤمنی را شاد کند موجبات رضایت خداوند را فراهم کرده است.

وی افزود: باید در جهت رفع نیاز خانواده های نیازمند و فقیر و ریشه کن شدن فقر در جامعه تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: شیعه حضرت علی(ع) کسانی هستند که برادران دینی را برخود مقدم می دارند، یکی از وظایف مهم افراد در جامعه اسلامی، دستگیری از نیازمندان و تهی دستان است و همه افراد جامعه باید به اندازه امکانات و توانمندهای خود به مستمندان و محرومان کمک کنند.

آیت الله نعیم آبادی همچنین اضافه ‌کرد: بسیاری از آیات قرآن و روایت های اهل بیت(ع) نیز معطوف به کمک و دستگیری از نیازمندان است و از انفاق و بخشش به عنوان امری واجب و مستحب یاد شده است.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به روز مهندسی اشاره کرد و بیان داشت: هر چه نقش مهندسی در ساخت و ساز بیشتر باشد به همان میزان آسیب ها کمتر می‌شود و در حوادث نیز میزان تخریب و خسارت کاهش می یابد.

امام جمعه بندرعباس گفت: پیمانکاران در ساخت و سازها از مهندسی خوب و کارساز استفاده کنند و اینجور نباشد که این امر مهم را ناچیز و بیهوده تلقی کنند.

وی به ساخت و سازهای غیراصولی در حاشیه شهر اشاره داشت و شهرداری را مقصر اصلی رشد این گونه ساختمان ها دانست.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: اگر شهرداری ساخت و ساز اطراف و حاشیه شهرها را نمی بیند یک مصیبت بزرگ است اما اگر می بیند و اقدامی نمی کند مصیبتی بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان تأکید داشت: شهرداری باید بر ساخت و سازها در شهر و حاشیه شهر نظارت جدی داشته باشد./851/201/ب2

 

ارسال نظرات