۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۱۸۶۰
مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا آشخانه:

سیره فاطمی بهترین الگوی عملی بانوان جامعه شیعی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه‌الزهرا (س) آشخانه گفت: سبک و سیره حیات حضرت فاطمه (س) بهترین و کامل‌ترین الگوی عملی بانوان جامعه شیعی است.
فاطمیه

معصومه شاهدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) مانه و سملقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت بانوي مكرم اسلام، حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: ساده زيستي و حياي حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی كاملي براي تمام زنان مسلمان و جامعه شيعي و اسلامي است.

وی با بیان اینکه سیره زندگی آن بانوی بزرگوار الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی است، افزود: اگر زنان مسلمان ساده زيستي و شرم و حياي حضرت فاطمه (س) را الگوي خود قرار دهند به طور يقين در اين دنيا بدون چشم‌وهم‌چشمی و حسادت و با آرامش زندگي كرده و به اين طريق علاوه بر زندگي دنيوي در زندگي اخروي خود هم به سعادت می‌رسند.

شاهدي با تأکید بر الگو گرفتن بانوان از شخصیت و سیره زندگی حضرت زهرا (س)، اضافه كرد: زندگی این بانوی بزرگ دنیای اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) راهنمای كامل و جامعي برای کسانی است که طالب سعادت دنیوی و اخروی هستند؛ چراكه خاندان وحي به تمام معنا داراي سبك زندگي الهي و اسلامي هستند.

وي ادامه داد: امروزه نظام سرمایه‌داری غربي از انواع وسايل تبليغي خود نظير ماهواره‌ها و شبکه‌های مجازي استفاده كرده تا با ترويج الگوها و پوشش و رفتار مبتذل و غیرانسانی بازيگران خود، زنان و دختران مسلمان را اغفال كند و با شعار زیباتر شدن و به‌روز شدن آنها را مورد تهاجم قرار داده و به اين طريق نجابت بانوان اسلامي را زير سؤال ببرد.

شاهدي تصريح كرد: غربی‌ها و بعضي از غرب‌زدگان داخلي با هدف جايگزين كردن الگويي كامل نظير حضرت فاطمه (س) و ائمه اطهار (ع) با الگوهاي فاسد غربي می‌خواهند ارزش‌های ديني و اسلامي جامعه مسلمان به‌ویژه زنان و دختران اسلامي را از بين برده و به اين طريق بنيان خانواده‌ها را از هم بپاشند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه‌الزهرا (س) آشخانه ادامه داد: این در حالی است که سبک و سیره حیات حضرت فاطمه (س) بهترین و کامل‌ترین الگوی عملی بانوان جامعه شیعی است.

وي خاطرنشان كرد: دختران امروز جامعه ما مادران فردا هستند كه بايد نسلي متدين و انسان تحويل جامعه دهند و به‌طور يقين مراقبت از اين گوهرهای پنهان جامعه در درازمدت آثار و بركات ارزشمندي براي جامعه اسلامي به ارمغان می‌آورد.

شاهدي اضافه كرد: حضرت زهرا (س) در خانه‌داری، شوهرداری و تربیت فرزندان الگوی تمام‌عیار به شمار می‌رود؛ چراکه در عمر کوتاه خویش فرزندانی تربیت کرد که در شجاعت و کرامت، جهاد و مبارزه، ایثار و گذشت برای تمام مسلمانان جهان اسوه و الگو شدند.

گفتنی است، ایام فاطمیه یا روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به‌ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌کنند.

علمای شیعه پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه (س) دو روایت متفاوت شامل 75 و 95 روز بعد از درگذشت حضرت محمد (ص) را مورد وثوق می‌دانند و از آنجا که درگذشت پیامبر اسلام در تاریخ بیست و هشتم صفر بوده؛ به روایت 75 روز، از سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول را فاطمیه اول می‌دانند و بنا به روایت 95 روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی دانسته و آن را فاطمیه دوم می‌نامند.

البته روایت 95 روز و ایام فاطمیه دوم نزد شیعیان معتبرتر و مقبول‌تر بوده و به همین دلیل مراسم ایام دوم به نسبت ایام فاطمیه نخست، با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار می‌شود./302/9314/ب1

ارسال نظرات