۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۸۲۹۸۷
جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی:

شناساسی 3 شبکه بزرگ فساد بانکی/ اطلاعات سپاه با مفاسد اقتصادی برخورد می‌کند

جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی گفت: امروز اطلاعات سپاه است که با مفاسد اقتصادی برخورد می‌کند، همین الان ۳ شبکه بزرگ بانکی که یکی ۳۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار بانکی است، شناسایی و دستگیر شدند.
سردار نجات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سردار محمدحسین نجات، در نخستین یادواره ۳۹ شهید اطلاعات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: امروز در اطلاعات سپاه نیروهای انقلابی حضور فعال دارند و این عزیزان از پیچیده‌ترین و ورزیده‌ترین نیروهای اطلاعاتی کشور به شمار می آیند.

جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی افزود: نیروهای اطلاعاتی سپاه در عمق بسیاری از گروهک‌های ضدانقلاب نفوذ کردند و اسرار آنها را در آوردند.

وی تأکید کرد: امروز اطلاعات سپاه است که با مفاسد اقتصادی برخورد می‌کند، همین الان ۳ شبکه بزرگ بانکی که یکی ۳۶۰۰ میلیارد تومان بدهکار بانکی است، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار نجات افزود: فرد دیگری که دستگیرشده، ۴ هزار میلیارد تومان به سیستم بانکی کشور بدهکار است و همه را با رشوه  و رانت دادن فاسد کرده و توانسته این وام‌ها را بگیرد و با این فرد برخورد شد.

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به دستگیری جیسون رضائیان گفت: اطلاعات سپاه یک سال روی جیسون رضائیان کار اطلاعاتی کرد که در کشور یک شبکه جاسوسی را انداخته بود و قصد نزدیک شدن به بسیاری از وزا را داشت و از برخی جاذبه‌های هم استفاده می‌کرد که با کار پیچیده عملیاتی توسط سپاه دستگیر شد.
 
وی با اشاره به درخواست‌های وزیر امور خارجه آمریکا برای آزادی جیسون رضائیان خاطرنشان کرد: در دیدارهای که ظریف با کری وزیر امور خارجه آمریکا داشت چندین بار درخواست آزادی جیسون رضائیان را داشت تا نشان دهند این فرد چقدر برای آنها ارزش دارد.

سردار نجات اظهار داشت: بعد از برگزار دادگاه جیسون رضائیان صدور حکم و اینکه آن شبکه جاسوسی منفصل شده، سپاه آمد یک کار عاقلانه‌ای انجام داد و گفت ما حاضر هستیم جیسون رضائیان را تحویل شما دهیم ولی باید یک میلیارد و چهارصد میلیون دلارا ما را که طلب داریم بدهید، در نهایت آنها مجبور شدند پول خودمان را با چمدان از طریق هواپیما بیاورند و در فرودگاه تحویل دهند.

جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی بیان داشت: شبکه‌های مجازی شبانه روز دارند فرزندان ما را فاسد می‌کنند و نیروهای اطلاعاتی به صورت دقیق آن ها را رصد می کنند.

وی افزود: در ۳ ماه اخیر ۱۵۷ کانال تلگرامی که عکس‌ها و ارتباط‌های مستهجن را ایجاد و انتشار می دادند که برخی از آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بیننده داشت، کشف‌شد که با آنها تماس برقرارشد و نصیحت کردیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد اظهار پشیمانی کردند و این کار را کنار گذاشته‌اند و کسانی که زیر بار نرفتند با پدر مادر آنها تماس گرفتیم و آنهای که خیلی لجاجت کردند تحویل دادگاه دادیم که از ۱۵۷ کانال ۷ یا ۸ نفر منجر به دستگیری شدند./846/ 202/ص
ارسال نظرات